Αρχές Μάρκετινγκ

Τριάρχη Ειρήνη

Περιγραφή

Σκοπός του μαθήματος είναι να προσφέρει τις εισαγωγικές γνώσεις γύρω από την βασική φιλοσοφία, θεωρίες και έννοιες του μάρκετινγκ και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν δεξιότητες και κριτική σκέψη που είναι απαραίτητες για την διάγνωση, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων μάρκετινγκ.

Συνοπτικά θα παρουσιαστούν:

  • ο ορισμός του Μάρκετινγκ και η διαδικασία
  • η καταναλωτική αγορά και η αγοραστική συμπεριφορά ( ανάλυση του περιβάλλοντος Μάρκετινγκ )
  • σχεδιασμός μιας πελατοκεντρικής στρατηγικής Μάρκετινγκ και ενός μίγματος Μάρκετινγκ ( η τμηματοποίηση αγοράς και τοποθέτηση προϊόντος, η ανάπτυξη νέου προϊόντος και στρατηγικές κύκλου ζωής προϊόντος, Δίαυλοι / ΚΑνάλια Μάρκετινγκ )
  • τέλος, εφαρμογές Μάρκετινγκ στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

 

Κωδικός: ACC111
Κατηγορία: ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση

Θεματικές Ενότητες

Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές  μια ευρεία και πλήρη εικόνα των βασικών αρχών και  πρακτικών του σύγχρονου μάρκετινγκ το οποίο παρουσιάζεται ως η τέχνη και η επιστήμη της δημιουργίας αξίας για τους πελάτες με αντάλλαγμα τη δέσμευση αξίας  από αυτούς. Με το πέρας των διαλέξεων θα μπορούν να  τοποθετήσουν το μάρκετινγκ στη θέση που του αρμόζει  μεταξύ των λειτουργιών της σύγχρονης επιχείρησης.

 

Λέξεις - Κλειδιά: μάρκετινγκ, τμήμα πωλήσεων

Το Μάρκετινγκ είναι η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών και όχι απλά η πώληση των προϊόντων μέσω της διαφήμισης.

Για τον λόγο αυτό αναπτύχθηκε το Μοντέλο των 5 σταδίων όπου στα 4 πρώτα στάδια προσπαθούν να κατανοήσουν τις ανάγκες των πελατών και στο 5ο να προχωρήσουν στην πώληση του προϊόντος.

 

Λέξεις - Κλειδιά: πωλήσεις, διαφήμιση, πελάτης, μοντέλο 5 σταδίων.

Στην ενότητα αυτήν θα κατανοήσουμε τις 5 βασικές έννοιες των πελατών και αγοράς, δηλαδή τις ανάγκες των πελατών, τις προσφορές, το μάρκετινγκ, την αξία και ικανοποίηση των πελατών, συναλλαγές και σχέσεις και τέλος τις αγορές.

 

Λέξεις - Κλειδιά: μάρκα, ανάγκες πελατών, επιθυμίες, απαιτήσεις, προσφορές μάρκετινγκ, αξία, ικανοποίηση, αγορές.

Στο 2ο Στάδιο ο διευθυντής Μάρκετινγκ επιλέγει την αγορά – στόχο και σχεδιάζει τον τρόπο που μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τον πελάτη του, δηλαδή την πρόταση αξίας, ανάλογα με την φιλοσοφία που έχει η επιχείρηση για τον σχεδιασμό της στρατηγικής μάρκετινγκ.

 

 Λέξεις - Κλειδιά: διοίκηση μάρκετινγκ, αγορά - στόχος, στρατηγική μάρκετινγκ, πρόταση αξίας, φιλοσοφία παραγωγής - προϊόντος - πώλησης - μάρκετινγκ - κοινωνικού μάρκετινγκ, προϊόν - κεντρική στρατηγική

Η προετοιμασία ενός σχεδίου και προγράμματος ολοκληρωμένου μάρκετινγκ σκιαγραφεί ποιους πελάτες θα εξυπηρετήσει η εταιρεία και πως θα δημιουργήσει αξία για τους πελάτες, έτσι ώστε να μεταφέρει την επιδιωκόμενη αξία στους καταναλωτές – στόχους.

Τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιεί είναι τα 4Ps του μάρκετινγκ ( product, price, place, promotion ).

 

Λέξεις - Κλειδιά: 4Ps του Μάρκετινγκ

Η διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες αποτελεί την πιο σημαντική φιλοσοφία του σύγχρονου μάρκετινγκ. Η ανάπτυξη σχέσεων με τους πελάτες είναι η συνολική διαδικασία δημιουργίας και διατήρησης κερδοφόρων σχέσεων με τους πελάτες μέσω παροχής υψίστης αξίας και ικανοποίησης προς αυτούς.

 

Λέξεις - Κλειδιά: διαχείριση σχέσεων, δεδομένα πελάτη, επικοινωνία ωφελειών, πελατειακές σχέσεις, μοντέλο του Kano.

Στόχος της επιχείρησης είναι η δημιουργία πιστότητας και διατήρησης των πελατών για όλη την διάρκεια της ζωής τους και όχι απλά για μια μεμονωμένη πώληση. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί το κεφάλαιο πελατών μια επιχείρηση.

Λέξεις - Κλειδά: δημιουργία πιστότητας, διατήρηση πελατών, κεφάλαιο πελατών

Το μεταβαλλόμενο τοπίο του Μάρκετινγκ χαρακτηρίζεται από τους εξής 4 παράγοντες:

1.την ψηφιακή εποχή,

2.Την ταχεία παγκοσμιοποίηση,

3.Την επίκληση ηθικής και κοινωνικής ευθύνης

4.Την ανάπτυξη του Μη Κερδοσκοπικού Μάρκετινγκ

 

Λέξεις - Κλειδιά: ψηφιακό μάρκετινγκ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν το στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας καθώς και ποια είναι τα τέσσερα στάδια αυτού του σχεδιασμού.
  • Εξηγήσουν  το πώς γίνεται ο σχεδιασμός επιχειρηματικών χαρτοφυλακίων και πως εξελίσσονται οι στρατηγικές ανάπτυξης.
  • Εξηγήσουν ποιος είναι ο ρόλος του μάρκετινγκ στο στρατηγικό σχεδιασμό .
  • Εξηγήσουν πως το μάρκετινγκ συνεργάζεται με άλλους με σκοπό τη δημιουργία και παροχή αξίας πελατών.

 

Λέξεις - Κλειδιά: στρατηγικός σχεδιασμός, αξία πελατών

Σκοπός της Στρατηγικής Μάρκετινγκ είναι η δημιουργία αξίας για τους πελάτες και ανάπτυξη κερδοφόρων σχέσεων με αυτούς. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της τμηματοποίησης της αγοράς και της διαφοροποίηση και τοποθέτηση του προϊόντος.

 

Λέξεις - Κλειδιά: τα 4 Ps και τα 4 Cs

Μέσω της ανάλυσης SWOT η εταιρεία προσπαθεί να συνδυάσει τα δυνατά της σημεία με τις ευκαιρίες που υπάρχουν στο περιβάλλον της και να ξεπεράσει τις αδυναμίες της και να ελαχιστοποιήσει τις απειλές.

 

Λέξεις - Κλειδιά: ανάλυση SWOT, πρόγραμμα δράσης, προϋπολογισμός, λειτουργική οργάνωση.

Σε αυτήν την ενότητα θα μιλήσουμε για:

  • το σύνθετο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον
  • την συμπεριφορά των ενεργούντων στο περιβάλλον αυτό, ήτοι προμηθευτές, διαμεσολαβητές, πελάτες, ανταγωνιστές , κοινό.

Λέξεις - κλειδιά: μικροπεριβάλλον, μάκροπεριβάλλον, προμηθευτές, αγορές πελατών, διαμεσολαβητές, ανταγωνισμός, δημογραφικό περιβάλλον, οικονομικό περιβάλλον.

Το μακροπεριβάλλον της εταιρείας διαμορφώνουν οι εξής σημαντικότερες  περιβαλλοντολογικές δυνάμεις δημογραφικές, οικονομικές, φυσικές, τεχνολογικές, πολιτικές και πολιτιστικές-  διαμορφώνουν ευκαιρίες μάρκετινγκ, δημιουργούν απειλές και επηρεάζουν την ικανότητα της εταιρείας να εξυπηρετεί τους πελάτες και να αναπτύσσει σταθερές σχέσεις με αυτούς.

 

Λέξεις - Κλειδιά: δημογραφικό, οικονομικό, πολιτιστικό, ήθη και έθιμα, εθνολογική σύνθεση

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A+

Αρ. Επισκέψεων :  4747
Αρ. Προβολών :  49117

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -