Εφαρμογές Η/Υ στη Λογοπαθολογία
Ευγενία Τόκη
Το μάθημα αποτελεί βασικό μάθημα στην Επιστημονική Περιοχή της εφαρμοσμένης πληροφορικής στη λογοπαθολογία. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες και τεχνολογίες που μπορούν να εφαρμοσθούν στη λογοπαθολογία όπως εφαρμογές που χρησιμοποιούν ψηφιακή επεξεργασία σημάτων, επεξεργασία ήχων, επεξεργασία λόγου και αναγνώριση φωνής, αναγνώριση λόγου και σύνθεση λόγου από υπολογιστές, εξειδικευμένα κλινικά λογισμικά και υλικοτεχνική υποδομή. Μοντέλα συστημάτων αντίληψης ακουστικών και νοηματικών σημάτων. Πολυμέσα. Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας (ΕΣΕ), προγνωστικοί παράγοντες για τη χρήση ΕΣΕ σε διάφορες ομάδες παιδιών και ενηλίκων.
Λιγότερα
Το μάθημα αποτελεί βασικό μάθημα στην Επιστημονική Περιοχή της εφαρμοσμένης πληροφορικής στη λογοπαθολογία. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες και τεχνολογίες που μπορούν να εφαρμοσθούν στη λογοπαθολογία όπως εφαρμογές που χρησιμοποιούν ψηφιακή επεξεργασία σημάτων, επεξεργασία ήχων, επεξεργασία λόγου και αναγνώριση φωνής, αναγνώριση λόγου και σύνθεση λόγου από υπολογιστές, εξειδικευμένα κλινικά λογισμικά και υλικοτεχνική υποδομή. Μοντέλα συστημάτων αντίληψης ακουστικών και νοηματικών σημάτων. Πολυμέσα. Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας (ΕΣΕ), προγνωστικοί παράγοντες για τη χρήση ΕΣΕ σε διάφορες ομάδες παιδιών και ενηλίκων.
Το μάθημα αποτελεί βασικό μάθημα στην Επιστημονική Περιοχή της εφαρμοσμένης πληροφορικής στη λογοπαθολογία. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες και τεχνολογίες που μπορούν να εφαρμοσθούν στη λογοπαθολογία όπως εφαρμογές που χρησιμοποιούν ψηφιακή επεξεργασία σημάτων, επεξεργασία ήχων, επεξεργασία λόγου και αναγνώριση φωνής, αναγνώριση λόγου και σύνθεση λόγου από υπολογιστές, εξειδικευμένα κλινικά λογισμικά και υλικοτεχνική υποδομή. Μοντέλα συστημάτων αντίληψης ακουστικών και νοηματικών σημάτων. Πολυμέσα. Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας (ΕΣΕ), προγνωστικοί παράγοντες για τη χρήση ΕΣΕ σε διάφορες ομάδες παιδιών και ενηλίκων.
Εισαγωγή στις διαφορετικές τεχνολογίες και τις εφαρμογές της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σήμερα.
Λέξεις-κλειδιά: Τεχνολογία, Διαδίκτυο, Λογοπαθολογία, Λογοθεραπεία. |
Παρουσίαση των δυνατοτήτων για τη χρήση της τεχνολογίας μέσω λογισμικών σε Η/Υ και έξυπνες συσκευές (smartphones, tablets).
Λέξεις-κλειδιά: Παρουσίαση, Ταμπλέτα, Έξυπνο κινητό, Ηλεκτρονικός υπολογιστής κίνητρο για συζήτηση. |
Στην ενότητα αυτή μελετώνται θέματα που προσεγγίζουν εφαρμογές και τεχνολογίες που ο λογοθεραπευτής μπορεί να χρησιμοποιήσει για να καθοδηγήσει ένα περιστατικό κατά τη λογοθεραπευτική πράξη.
Λέξεις-κλειδιά: Καθοδηγούμενη από Η/Υ διδασκαλία/θεραπεία/ μάθηση |
Παρουσίαση και μελέτη της θεωρητικής προσέγγισης και των αποτελεσμάτων της τεχνολογίας φωνής στη λογοθεραπεία.
Λέξεις-κλειδιά: Τεχνολογία φωνής, Τεχνικές αναγνώρισης φωνής, Μετατροπής ήχου σε κείμενο, StT, Mετατροπή κειμένου σε ήχο, TtS. |
Παρουσίαση και μελέτη λογισμικών που μπορούν κατά την κλινική λογοθεραπευτική πράξη να παρέχουν ανατροφοδότηση (οπτική, ακουστική, απτική) στο θεραπευόμενο ανάλογα με την απόδοσή του σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή άμεσα, εκείνη τη χρονική στιγμή.
Λέξεις-κλειδιά: Ομιλία σε υπολογιστή, Ανατροφοδότηση, πραγματικός χρόνος. |
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται ο υπολογιστής ως μέσο διδασκαλίας με εφαρμογές που χρησιμοποιούν μάθηση με τη βοήθεια του υπολογιστή (CAI), εφαρμογές Drill and Practice, εφαρμογές που χρησιμοποιούν μάθηση βασισμένη σε παιχνίδια, ηλεκτρονικά βιβλία για παιδιά με αφήγηση και εφαρμογές σε έξυπνες συσκευές για μάθηση, ομιλία, γλώσσα και εξειδικευμένες διαταραχές.
Λέξεις-κλειδιά: Εφαρμογές CAI, Εφαρμογές Drill and Practice, Εφαρμογές για την ομιλία και τη γλώσσα για παιδιά, ipad, android. |
|
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται εξειδικευμένα λογισμικά, εφαρμογές που απευθύνονται σε ενήλικες με διαταραχές όπως αφασία, άνοια, alzheimer, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις κ.ά. Συνήθως αναφερόμαστε σε εφαρμογές που χρησιμοποιούν τεχνικές Drill and Practice και τεχνολογία φωνής. Συζητούνται λογισμικά αποκατάστασης για ενήλικες με μια σειρά δραστηριοτήτων που καλύπτουν αισθητικοαντιληπτικές διαταραχές και αντιμετωπίζουν προβλήματα μνήμης, προσοχής, αντίληψης, εκτελεστικών λειτουργιών, οπτικοκινητικού συντονισμού κ.ά.
Λέξεις-κλειδιά: Λογισμικά εκπαίδευσης προσοχής για ενήλικες, Λογισμικά εκπαίδευσης μνήμης, Εκτελεστικές λειτουργίες, Εκπαίδευση οπτικού πεδίου, Οπτικοκινητικός συντονισμός. |
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται τεχνολογίες πληροφορικής βασισμένες στη διεξαγωγή δοκιμασίας μέσω υπολογιστή, στην αυτόματη βαθμολόγηση και στην ερμηνεία αποτελεσμάτων. Παρουσιάζονται σχετικά λογισμικά.
Λέξεις-κλειδιά: Διάγνωση με χρήση Η/Υ, Τεχνητή νοημοσύνη, Έμπειρα συστήματα. |
|
Σχεδιασμός ενός περιβάλλοντος μάθησης. Παρουσίαση εργαλείων συγγραφής και ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών προκειμένου ο λογοθεραπευτής να δημιουργήσει τις δικές του ηλεκτρονικές θεραπευτικές δραστηριότητες για το παιδί ή τον ενήλικα.
Λέξεις-κλειδιά: Εργαλεία συγγραφής πολυμεσικών εφαρμογών, Powerpoint, Keynote, Scratch, Δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων με αφήγηση, Online εφαρμογές, Ενσωμάτωση παιχνιδιών. |
|
Στη λογοθεραπεία η χρήση της μεικτής μάθησης μπορεί να προσφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα στα κλινικά περιστατικά αλλά ταυτόχρονα να δώσει και νέες δυνατότητες καριέρας. Οι λογοθεραπευτές μπορεί να χρησιμοποιήσουν και να ωφεληθούν από καλά οργανωμένα μοντέλα μεικτής μάθησης με τη χρήση της τεχνολογίας που θα δώσουν νέες δυνατότητες συνεργασίας, νέα πιο ευέλικτα ωράρια σε λογοθεραπευτές, περιστατικά και οικογένειες. Γίνεται προσέγγιση στην απαραίτητη τεχνολογία.
Λέξεις-κλειδιά: Τηλεδιάγνωση, Τηλεπρακτική, Τηλεσυμβουλευτική, Τηλεργασία, Μεικτή μάθηση, Για παιδιά, Για γονείς. |
|
Αναλύεται η δυνατότητα να ολοκληρώνονται βασικές λειτουργίες του υπολογιστή από άτομα με γνωστικά, αισθητηριακά ή κινητικά προβλήματα τα οποία δεν μπορούν να ασκήσουν λειτουργικό έλεγχο σε έναν υπολογιστή με συμβατικές μεθόδους. Παρουσιάζονται τεχνικές πληροφορίες για συσκευές εισόδου-εξόδου, διαθέσιμες στρατηγικές και λογισμικά.
Λέξεις-κλειδιά: Υποστηρικτικές τεχνολογίες, Επαυξητικές τεχνολογίες, Εναλλακτικές μέθοδοι εισόδου, Γνωστικά προβλήματα, Αισθητηριακά προβλήματα, Κινητικά προβλήματα. |
|
Αναλύεται η δυνατότητα να ολοκληρώνονται βασικές λειτουργίες του υπολογιστή από άτομα με γνωστικά, αισθητηριακά ή κινητικά προβλήματα τα οποία δεν μπορούν να ασκήσουν λειτουργικό έλεγχο σε έναν υπολογιστή με συμβατικές μεθόδους. Παρουσιάζονται τεχνικές πληροφορίες για συσκευές εισόδου-εξόδου, διαθέσιμες στρατηγικές και λογισμικά.
Λέξεις-κλειδιά: Υποστηρικτικές τεχνολογίες, Επαυξητικές τεχνολογίες, Εναλλακτικές μέθοδοι εισόδου, Γνωστικά προβλήματα, Αισθητηριακά προβλήματα, Κινητικά προβλήματα. |
Ο φοιτητής εξοικειώνεται με εφαρμογές και τεχνολογίες για ηλεκτρονική μάθηση από απόσταση, ανοιχτή εκπαίδευση (μαθήματα moocs, webinars) και δια βίου μάθηση για την ενίσχυση της επαγγελματικής του εξέλιξης.
Λέξεις-κλειδιά: E-learning, Μάθηση από απόσταση, Δια βίου μάθηση. |
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 5423
Αρ. Προβολών : 56688
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Τετάρτη, 02 Μαρτίου 2016