Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολιτική

Τριάρχη Ειρήνη

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με την στρατηγική σκέψη και η αναγνώριση του ταχέως μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος καθώς και η επίδραση του στη χάραξη στρατηγικών για την επίτευξη της αποστολής και των στόχων των επιχειρήσεων, των επιχειρησιακών ομίλων και οικονομικών οργανισμών.

Συνοπτικά θα παρουσιάσουμε:

  • εισαγωγή στην επιχειρησιακή στρατηγική
  • στρατηγικός προγραμματισμός και τα στάδιά του
  • ανάλυση - διάγνωση του εξωτερικού περιβάλλοντος
  • προβλέψεις εξωτερικών και εσωτερικών συνθηκών της επιχείρησης
  • θεωρία της SWOT ( δυνατότητες - αδυναμίες - ευκαιρίες - απειλές ), περιπτώσεις μελετών με SWOT ανάλυση
  • εταιρική αποστολή
  • βασικές θεωρήσεις της στρατηγικής
  • ανάλυση και αξιολόγηση εναλλακτικών στρατηγικών
  • επιλογή κατάλληλης στρατηγικής

 

Κωδικός: ACC112
Κατηγορία: ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση

Θεματικές Ενότητες

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν τι είναι στρατηγική.
  • Κατανοήσουν την αναγκαιότητα της στρατηγικής.
  • Κατανοήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις της στρατηγικής.
  • Γνωρίσουν τη στρατηγική μέσα από το πρίσμα του Μintzberg
  • Να περιγράψουν τα κύρια χαρακτηριστικά της στρατηγικής.

Λέξεις - Κλειδιά: πρίσμα του Μintzberg

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν τι είναι στρατηγική.
  • Κατανοήσουν την αναγκαιότητα της στρατηγικής.
  • Κατανοήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις της στρατηγικής.
  • Γνωρίσουν τη στρατηγική μέσα από το πρίσμα του Μintzberg
  • Να περιγράψουν τα κύρια χαρακτηριστικά της στρατηγικής.

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν τις δυνάμεις που διαμορφώνουν το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης.
  • Διακρίνουν  τις δύο συνιστώσες του εξωτερικού περιβάλλοντος.
  • Κατανοήσουν τη χρησιμότητα της  ανάλυση PEST - DG.
  • Κατανοήσουν και άλλες τεχνικής ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος: ανάλυση στρατηγικών ομάδων, προγραμματισμός βάσει σεναρίων.

Λέξεις - Κλειδιά: παγκοσμιοποίηση, τραπεζικός κλάδος, ψηφιακή επικοινωνία, μακροπεριβάλλον, μικροπεριβάλλον, PEST - DG, μοντέλο 5 δυνάμεων του Porter.

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν τις δυνάμεις που διαμορφώνουν το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης.
  • Διακρίνουν  τις δύο συνιστώσες του εξωτερικού περιβάλλοντος.
  • Κατανοήσουν τη χρησιμότητα της  ανάλυση PEST - DG.
  • Κατανοήσουν και άλλες τεχνικής ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος: ανάλυση στρατηγικών ομάδων, προγραμματισμός βάσει σεναρίων.

Λέξεις - Κλειδιά: παγκοσμιοποίηση, τραπεζικός κλάδος, ψηφιακή επικοινωνία, μακροπεριβάλλον, μικροπεριβάλλον, PEST - DG, μοντέλο 5 δυνάμεων του Porter.

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν τις δυνάμεις που διαμορφώνουν το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης.
  • Διακρίνουν  τις δύο συνιστώσες του εξωτερικού περιβάλλοντος.
  • Κατανοήσουν τη χρησιμότητα της  ανάλυση PEST - DG.
  • Κατανοήσουν και άλλες τεχνικής ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος: ανάλυση στρατηγικών ομάδων, προγραμματισμός βάσει σεναρίων.

Λέξεις - Κλειδιά: παγκοσμιοποίηση, τραπεζικός κλάδος, ψηφιακή επικοινωνία, μακροπεριβάλλον, μικροπεριβάλλον, PEST - DG, μοντέλο 5 δυνάμεων του Porter.

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγήσουν τις δυνάμεις που διαμορφώνουν το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης.
  • Διακρίνουν  τις δύο συνιστώσες του εξωτερικού περιβάλλοντος.
  • Κατανοήσουν τη χρησιμότητα της  ανάλυση PEST - DG.
  • Κατανοήσουν και άλλες τεχνικής ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος: ανάλυση στρατηγικών ομάδων, προγραμματισμός βάσει σεναρίων.

Λέξεις - Κλειδιά: παγκοσμιοποίηση, τραπεζικός κλάδος, ψηφιακή επικοινωνία, μακροπεριβάλλον, μικροπεριβάλλον, PEST - DG, μοντέλο 5 δυνάμεων του Porter.

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν τις τεχνικές ανάλυσης του εσωτερικού περιβάλλοντος και συγκεκριμένα της θεωρίας των πόρων και ικανοτήτων, της αλυσίδας αξίας και της συγκριτικής προτυποποίησης.
  • Εξηγήσουν την σπουδαιότητα επίτευξης διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
  • Κατανοήσουν το σύστημα αξίας και πως η επιχείρηση αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου συστήματος που τη βοηθάει στη χάραξη της στρατηγικής της.
  • Κατανοήσουν πως από την αλυσίδα αξίας μεταβαίνουμε στον αστερισμό αξίας.

Λέξεις - Κλειδιά: εσωτερικό περιβάλλον, αξία, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν τις τεχνικές ανάλυσης του εσωτερικού περιβάλλοντος και συγκεκριμένα της θεωρίας των πόρων και ικανοτήτων, της αλυσίδας αξίας και της συγκριτικής προτυποποίησης.
  • Εξηγήσουν την σπουδαιότητα επίτευξης διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
  • Κατανοήσουν το σύστημα αξίας και πως η επιχείρηση αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου συστήματος που τη βοηθάει στη χάραξη της στρατηγικής της.
  • Κατανοήσουν πως από την αλυσίδα αξίας μεταβαίνουμε στον αστερισμό αξίας.

Λέξεις - κλειδιά: εσωτερικό περιβάλλον, αξία, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν τη σημασία του οράματος για την εταιρεία, τα βήματα που ακολουθούνται για τη σύνταξή της δήλωσης οράματος και να είναι σε θέση να διατυπώσουν μία δήλωση οράματος.

Λέξεις - Κλειδιά: φιλοσοφία, βασικές αξίες, πελατο - κεντρική δήλωση, προϊόν - κεντρική δήλωση.

 

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν τη σημασία της εταιρικής αποστολής, τα βήματα που ακολουθούνται για τη σύνταξή της δήλωσης αποστολής και να είναι σε θέση να διατυπώσουν μία δήλωση αποστολής

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στη δήλωση οράματος και τη δήλωση εταιρικής αποστολής.

 

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Περιγράψουν τις κύριες σχολές σκέψης / προσεγγίσεις στη στρατηγική.

 

Μετά το πέρας αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν  τα στάδια που απαιτούνται για τη διαμόρφωση της στρατηγικής της επιχείρησης. 

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  3231
Αρ. Προβολών :  41183

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -