Συστήματα τηλεκπαίδευσης

Δημήτριος Λιαροκάπης

Περιγραφή

Εισαγωγή στην εξ αποστάσεως μάθηση, Διαδικασία-τεχνικές μάθησης, Σχεδιασμός εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (μέθοδοι εκπόνησης distance learning needs assessment), επιλογή κατάλληλης τεχνολογίας, Σχεδιασμός και υλοποίηση συστήματος υλοποίηση σε επίπεδο προγραμματισμού, Διαχείριση συστήματος τηλε-εκπαίδευσης, εκπαίδευση τηλε-εκπαιδευτών, αξιολόγηση συστημάτων τηλε-εκπαίδευσης.
Εργαστήριο Μαθήματος: Το εργαστηριακό τμήμα του μαθήματος διενεργείται σε πραγματικό περιβάλλον τηλεεκπαίδευσης όπου θα παρέχονται, συνθήκες teleconference, ηλεκτρονικός πίνακας ανακοινώσεων, εβδομαδιαίες δικτυακές συναντήσεις και ηλεκτρονική παράδοση ατομικών και ομαδικών εργασιών. 

 

Κωδικός: COMP119
Κατηγορία: ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Θεματικές Ενότητες

Κατανόηση Διαφορών Παραδοσιακής Εκπαίδευσης & Τηλεκπαίδευσης. Μορφές Τηλεκπαίδευσης, Εναλλακτικοί Όροι και Ανοικτά Μαζικά Ανοικτά Μαθήματα. Εξοικείωση με ρόλους Μαθητή, Διδασκάλου και Διαχειριστή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου. Παροχή κινήτρων (Εμπειρίες Σπουδαστών) για ενασχόληση με Συστήματα Τηλεκπαίίδευσης.

 

Λέξεις κλειδιά: Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση, Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα, Μάθηση με κοινωνική Δικτύωση, Μαθήματα με Εικονικές Τάξεις, Εργαλεία Διαχείρισης Περιεχομένου, Εργαλεία Απομακρυσμένης Σύνδεσης.

Κατανόηση Σημασίας Σχεδιασμού. Περιπτώσεις Αποτυχίας Έργων Τηλεκπαίδευσης. Δομή και Οργάνωση Εκπαιδευτικού Υλικού. Κατάταξη Μαθησιακών Στόχων.

 

 

 

Λέξεις κλειδιά: Προγράμματα Σπουδών (Curricula), Μάθηματα (Courses), Μαθήματα-Διαλέξεις (Lessons), Θέματα (Topics), Μέσα (media), Μαθησιακοί Στόχοι (Learning Objectives)

Μαθησιακά Αντικείμενα. Κατάταξη Μαθησιακών Δραστηριοτήτων. Μετάβαση από Μαθησιακούς Στόχους σε Μαθησιακά Αντικείμενα. Μορφές και Βαθμοί Δυσκολίας  Μαθησιακών Μέσων.

 

 

Λέξεις κλειδιά: Μαθησιακά Αντικείμενα (Learning Objects), μαθησιακές δραστηριότητες  (Learning Activities) - Πράξης / Δράσης (Do Activities), Σύνδεσης (Connect Activities).

 

 

Εξοικείωση με αρχές που διευκολύνουν την μάθηση. Χρήση Πολυμέσων. Αφήγηση Αντί Γραπτού Κειμένου. Αποφυγή Πλεονάζοντος Κειμένου. Συνάφεια Eξατομίκευση.

 

Λέξεις κλειδιά: Γειτνίαση (Contiguity Principle), Συνάφεια – Συνοχή (Coherence Principle), Εξατομίκευση (Personalization Principle)

Βασικός στόχος της εργασίας είναι να παρακολουθήσουν οι φοιτητές σημαντικό μέρος ενός διαδικτυακού μαθήματος και να εντοπίσουν αν και πως εφαρμόζονται οι αρχές παρουσίασης περιεχομένου και/ή να αναγνωρίσουν μαθησιακούς στόχους, μαθησιακά αντικείμενα και μαθησιακές δραστηριότητες. 

Οι φοιτητές μαθαίνουν από τις παρουσιάσεις άλλων φοιτητών και από την συζήτηση στην τάξη για καλές πρακτικές και για πρακτικές που δυσκολεύουν την μάθηση.

Λέξεις κλειδιά:  Μαθησιακοί στόχοι, μαθησιακά αντικείμενα, μαθησιακές δραστηριότητες. 

 

 

Εξοικείωση με τις βασικές αρχές της Θεωρίας του Συμπεριφορισμού (Behaviorism) και  με τις βασικές αρχές της Γνωστικής (Cognitivism) Θεωρίας.

 Λέξεις κλειδιά: Θεωρίες  Μάθησης, Συμπεριφορισμός, Ψυχολογία της Συμπεριφοράς, Θεωρία Αποτελεσματικής Προετοιμασίας, Γνωστική Ψυχολογία

Εξοικείωση με τις βασικές αρχές της Θεωρίας του Εποικοδομητισμού (Constructivism).

Λέξεις κλειδιά: Θεωρία Σχηματικής Αποτύπωσης, Θεωρία Keller – ARCS, Πνευματικό Μοντέλο, Μετάγνωση, Μεταγωγή Γνώσεων, Κονστρουκτιβισμός (Constructivism), Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός & Κονστρουκτιβισμός, Συνεργατική Μάθηση, Μάθηση με Σύμπραξη

 

Τύποι Ερωτήσεων και Τρόποι Χρήσης. Τρόποι Αποθάρρυνσης Μαντέματος. Χρήση Επεξηγήσεως και Διευκολύνσεων.

 

Λέξεις κλειδιά: Δοκιμασίες / Εξετάσεις / Tests, Τύποι Ερωτήσεων :Σωστό/Λαθος, Αληθές/Ψευδές (True/False), Πολλαπλής επιλογής , Συμπλήρωση Κενων / Συντομης Απάντησης, Ταιριάσματος,  Ανάπτυξης, Διαδικασίας.

Κατηγορίες Προσομοιώσεων.

Πλεονεκτήματα Προσομοιώσεων.

Τύποι Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών.

 

Λέξεις κλειδιά: Φυσικές Προσομοιώσεις, Επαναληπτικές Προσομοιώσεις, Διαδικαστικές Προσομοιώσεις, Προσομοιώσεις Κατάστασης, Εκπαιδευτικά παιχνίδια (παιχνίδια ερωτήσεων, λέξεων, παζλ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ρόλοι Χρηστών. Συστατικά Ιστοσελίδων Moodle (Βlocks, Activities, Resources). Είδη Δραστηριοτήτων Ι.

 

Λέξεις κλειδιά: Moodle Μπλοκς (Blocks) , Δραστηριότητες στο Moodle, Εργασίες (Assignment Activity) , Εξωτερικά Εργαλεία (External Tool Activity), Δραστηριότητα SCORM, Δραστηριότητα Wiki,  Δραστηριότητα Βάσης Δεδομένων (Database Activity).

Ρόλοι Χρηστών, Συστατικά Ιστοσελίδων Moodle (Βlocks, Activities, Resources), Είδη Δραστηριοτήτων ΙΙ.

 

Λέξεις κλειδιά: Δραστηριότητα Βάσης Δεδομένων (Database Activity), Ενότητα (Lesson), Επιλογή (Choice Activity), Δοκιμασίες / Εξετάσεις (Quiz Activities)

Δραστηριότητα Ενότητας (Lesson Activity).

 

 

 

Λέξεις κλειδιά: Ενότητα (Lesson), Προσαρμοστικότητα, Πίνακας Διακλάδωσης (Content Page), Διακλαδώσεις, Σελίδα Ερώτησης.

Στόχος της εργασίας είναι να δημιουργήσουν οι φοιτητές κάποιο εκπαιδευτικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας κάποιο σύστημα τηλεκπαίδευσης όπως το Moodle.  Οι φοιτητές μαθαίνουν και για την χρήση εργαλείων που οι συνάδελφοί τους επέλεξαν. 

Λέξεις κλειδιά: Εκπαιδευτικό περιεχόμενο

 

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  4243
Αρ. Προβολών :  41369

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -