Διαταραχές της Ροής - Τραυλισμός
Μελπομένη (Μελίνα) Νησιώτη
Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στη μελέτη των διαταραχών της ροής με έμφαση στον τραυλισμό και τον βατταρισμό. Ο/η φοιτητής/τρια θα έχει μία σφαιρική αντίληψη των θεωρητικών προσεγγίσεων στο μηχανισμό δημιουργίας διαταραχών ροής καθώς και την διαφοροποίηση και το όριο μεταξύ των ατόμων με φυσιολογικές δυσρυθμίες από τις διαταραχές της ροής. Επίσης στον ρόλο τον οποίο παίζει η κληρονομικότητα, οι αναπτυξιακές και περιβαλλοντολογικές επιδράσεις στην εκδήλωση του τραυλισμού.
Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας της διαχείρισης των διαταραχών διαγνωστικά αλλά και θεραπευτικά, βασισμένα σε επιστημονική τεκμηρίωση (evidence based clinical practice).
ΛιγότεραΗ ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στη μελέτη των διαταραχών της ροής με έμφαση στον τραυλισμό και τον βατταρισμό. Ο/η φοιτητής/τρια θα έχει μία σφαιρική αντίληψη των θεωρητικών προσεγγίσεων στο μηχανισμό δημιουργίας διαταραχών ροής καθώς και την διαφοροποίηση και το όριο μεταξύ των ατόμων με φυσιολογικές δυσρυθμίες από τις διαταραχές της ροής. Επίσης στον ρόλο τον οποίο παίζει η κληρονομικότητα, οι αναπτυξιακές και περιβαλλοντολογικές επιδράσεις στην εκδήλωση του τραυλισμού.
Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας της διαχείρισης των διαταραχών διαγνωστικά αλλά και θεραπευτικά, βασισμένα σε επιστημονική τεκμηρίωση (evidence based clinical practice).
Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στη μελέτη των διαταραχών της ροής με έμφαση στον τραυλισμό και τον βατταρισμό. Ο/η φοιτητής/τρια θα έχει μία σφαιρική αντίληψη των θεωρητικών προσεγγίσεων στο μηχανισμό δημιουργίας διαταραχών ροής καθώς και την διαφοροποίηση και το όριο μεταξύ των ατόμων με φυσιολογικές δυσρυθμίες από τις διαταραχές της ροής. Επίσης στον ρόλο τον οποίο παίζει η κληρονομικότητα, οι αναπτυξιακές και περιβαλλοντολογικές επιδράσεις στην εκδήλωση του τραυλισμού.
Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας της διαχείρισης των διαταραχών διαγνωστικά αλλά και θεραπευτικά, βασισμένα σε επιστημονική τεκμηρίωση (evidence based clinical practice).
Εισαγωγή στις διαταραχές ροής και τον τραυλισμό. Μία γενική επισκόπηση στον επιπολασμός και στην φύση των διαταραχών αυτών.
Λέξεις Κλειδιά: Θεμελιώδεις αρχές, ορισμοί, επισκόπηση.
Ανάπτυξη παραγόντων και των αιτιών στην εκδήλωση των διαταραχών της ροής και του τραυλισμού. Ειδική αναφορά στους βιολογικούς, γλωσσικούς και συναισθηματικούς παράγοντες, κληρονομικούς, αισθητικοκινητικούς και μαθησιακούς παράγοντες επιρροής στον μηχανισμό ανάπτυξης διαταραχών ροής και τραυλίζουσας συμπεριφοράς.
Λέξεις Κλειδιά: Bιολογικό υπόβαθρο, γλωσσικοί παράγοντες, συναισθηματικοί παράγοντες, κληρονομικοί παράγοντες, αισθητικοκινητικοί παράγοντες, μαθησιακοί παράγοντες.
Αναφορά σε θεωρίες εγγενών παραγόντων ανάπτυξης του τραυλισμού. Επίσης αναφορά στην θεωρία περιβαλλοντικής επιρροής και την αναπτυξιακή θεωρία για την δημιουργία του μηχανισμού εκδήλωσης τραυλίζουσας συμπεριφοράς.
Λέξεις Κλειδιά: Θεωρία εγγενών παραγόντων, θεωρία περιβαλλοντικής επιρροής, αναπτυξιακή θεωρία.
Αναφορά στην κλινική εικόνα τριών τύπων τραυλισμού : α) τον νευρογενή τραυλισμό, β) τον ψυχογενή τραυλισμό, και γ) στο σύνδρομο διακοπτόμενης ταχυλαλίας (ΣΔΤ)
Λέξεις Κλειδιά: Άλλες διαταραχές ροής, ταχυλαλία, βατταρισμός, νευρογενείς τραυλισμός, ψυχογενής τραυλισμό.
Αναφορά στην έννοια των γλωσσικών ελλειμμάτων στα παιδιά και πως επηρεάζουν αυτά τις διαταραχές της ροής και τον τραυλισμό συγκεκριμένα.
Λέξεις Κλειδιά: Γλωσσικά ελλείμματα, κλινική εικόνα, συνοσηρότητα.
Αναφορά στην έννοια της διγλωσσίας στα παιδιά και πως επηρεάζουν αυτά τις διαταραχές της ροής και τον τραυλισμό συγκεκριμένα.
Λέξεις Κλειδιά: Διγλωσσία, κλινική εικόνα, συνοσηρότητα.
Αναφορά στην αξιολόγηση και στο τι λαμβάνεται υπόψη στις πρώιμες ενδείξεις της τραυλίζουσας συμπεριφοράς (προσχολική ηλικία).
Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση, διαγνωστικές προσεγγίσεις, πρώιμη ανίχνευση.
Εκτενή αναφορά στην θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά με διαταραχές ροής προσχολικής ηλικίας.
Λέξεις Κλειδιά: Θεραπευτικές προσεγγίσεις, τραυλισμός, παιδιά
Εισαγωγή στην διαδικασία παρέμβασης στον τραυλισμό. Ιεράρχηση των στόχων και από πού ξεκινά η θεραπεία, και δόμηση του ατομικού πλάνου παρέμβασης μέσα στο σχολικό πλαίσιο.
Λέξεις Κλειδιά: Θεραπευτικές προσεγγίσεις, σχολικό πλαίσιο, παιδιά.
Εισαγωγή στην διαδικασία παρέμβασης στον τραυλισμό. Ιεράρχηση των στόχων και από πού ξεκινά η θεραπεία, και δόμηση του ατομικού πλάνου παρέμβασης σε ενήλικες και εφήβους.
Λέξεις Κλειδιά: Εντατικές θεραπευτικές προσεγγίσεις, άμεση θεραπεία, ενήλικες. έφηβοι.
Αναφορά στην Αυτοδιαχείριση και Θεραπεία του Τραυλισμού κατά την διάρκεια της διαδικασίας παρέμβασης.
Λέξεις Κλειδιά: Θεραπευτικές προσεγγίσεις, έμμεση θεραπεία, αυτοδιαχείριση.
Αναφορά στην Αυτοδιαχείριση και Θεραπεία του Τραυλισμού κατά την διάρκεια της διαδικασίας παρέμβασης.
Λέξεις Κλειδιά: Θεραπευτικές προσεγγίσεις, έμμεση θεραπεία, αυτοδιαχείριση
Αναφορά σε δομημένες – στάνταρντ διαδικασίες. Συμβουλευτικής των γονέων, των φροντιστών και του ίδιου του ατόμου με τραυλίζουσα συμπεριφορά.
Λέξεις Κλειδιά: Συμβουλευτική, θεραπευτική διερεύνηση, γονείς φροντιστές.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 4416
Αρ. Προβολών : 40374
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -