Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Η φύση των διαταραχών ροής
  • Οι θεωρίες και αίτια γύρω από τις διαταραχές ροής
  • Τα χαρακτηριστικά των διαταραχών ροής (με έμφαση στον τραυλισμό)
  • Κατανόηση των: φυσιολογικών δυσρυθμιών, οριακός τραυλισμός, ήπιος τραυλισμός, μέτριος τραυλισμός, σοβαρός τραυλισμός, πολύ σοβαρός τραυλισμός
  • Οι προϋποθέσεις διάγνωσης και οι διαγνωστικές προσεγγίσεις στις διαταραχές ροής.
  • Οι προϋποθέσεις θεραπείας και οι διαγνωστικές προσεγγίσεις στις διαταραχές ροής (ανά ηλικία: προσχολική ηλικία, σχολική ηλικία, εφήβων και ενηλίκων)
  • Άλλες διαταραχές σχετικές με τις διαταραχές ροής (νευρογενείς διαταραχές ροής, ψυχογενείς διαταραχές ροής, κλπ.)

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Να κατανοήσει τι είναι οι διαταραχές ροής και ποιοι είναι οι παράγοντες δημιουργίας τους.
  • Να αποκτήσει ικανότητες ερμηνείας των διαταραχών ροής μέσω των διαγνωστικών προσεγγίσεων που υπάρχουν διαθέσιμες στην βιβλιογραφία και με άξονα την χρονολογική ηλικία (παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, εφήβους και ενήλικες).
  • Να διαχειρίζεται μεθοδολογικά εργαλεία και τεχνικές θεραπείας ως προς τις διαταραχές της ροής ανάλογα την κλινική περίπτωση και με άξονα την χρονολογική ηλικία (παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, εφήβους και ενήλικες).
  • Να αποκτήσει κριτική σκέψη και δυνατότητα ευελιξίας και ευρηματικότητας ως προς την ενίσχυση των στρατηγικών διάγνωσης, διαχείρισης, και θεραπείας των ατόμων με διαταραχές ροής.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Neiders, G.K., Ross, W. (2013). From Stuttering to Fluency: Manage Your Emotions and Live More Fully. CreateSpace Independent Publishing Platform.

McGuire, D. (2003). Beyond Stammering: The McGuire Programme for Getting Good at the Sport of Speaking. Souvenir Press Ltd.

Guitar, B. (2013). Stuttering 4th edition. Lippincott Williams and Wilkins.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

             -  Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

             -  Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

             -  Επίλυση προβλημάτων

             -  Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

  • ΙΙ. Εξατομικευμένες Εργασίες (20%)

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση.

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Μελίνα Νησιώτη

http://www.slt.ioa.teiep.gr/ep_nissioti.html

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Κάκουρος, Ε., Μανιαδάκη, Κ. (2006). Τραυλισμός. Εκδόσεις: Τυπωθήτω. Κωδικός Eudoxus: 32120

Περισσότερα

Περισσότερα

Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο:

SLT5051

Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο:

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:32120/0

Άδειαχρήσης Creative Commons (CC):

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el