Κλινική Άσκηση στη Λογοπαθολογία – 1
Διονύσιος Ταφιάδης
Στο μάθημα αυτό, οι εκπαιδευόμενοι ασκούνται στην παρατήρηση της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, αρχικά σε φυσιολογικό πληθυσμό. Στη συνέχειακαλούνται για πρώτη φορά να συνδέσουν την ακαδημαϊκή γνώση με την κλινική πράξη.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευόμενοικαταρτίζονται σε βασικές μεθόδους αξιολόγησης των διαταραχών επικοινωνίας, όπως η συλλογή πληροφοριών κατά τη λήψη ιστορικού του ασθενή και ο στοματοπροσωπικός έλεγχος.
Επιπλέον, ασκούνται στη δημιουργία ανεπίσημων διαγνωστικών εργασιών, αλλά και στη χορήγηση σταθμισμένων τεστ ανίχνευσης, αξιολόγησης και διάγνωσης σε κλινικά περιστατικά κυρίως με φωνολογικές-αρθρωτικές και γλωσσικές εξελικτικές διαταραχές.
Στη συνέχεια, αναλύουν τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση του ασθενή και για πρώτη φορά οδηγούνται στη διατύπωση μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων.
ΛιγότεραΣτο μάθημα αυτό, οι εκπαιδευόμενοι ασκούνται στην παρατήρηση της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, αρχικά σε φυσιολογικό πληθυσμό. Στη συνέχειακαλούνται για πρώτη φορά να συνδέσουν την ακαδημαϊκή γνώση με την κλινική πράξη.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευόμενοικαταρτίζονται σε βασικές μεθόδους αξιολόγησης των διαταραχών επικοινωνίας, όπως η συλλογή πληροφοριών κατά τη λήψη ιστορικού του ασθενή και ο στοματοπροσωπικός έλεγχος.
Επιπλέον, ασκούνται στη δημιουργία ανεπίσημων διαγνωστικών εργασιών, αλλά και στη χορήγηση σταθμισμένων τεστ ανίχνευσης, αξιολόγησης και διάγνωσης σε κλινικά περιστατικά κυρίως με φωνολογικές-αρθρωτικές και γλωσσικές εξελικτικές διαταραχές.
Στη συνέχεια, αναλύουν τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση του ασθενή και για πρώτη φορά οδηγούνται στη διατύπωση μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων.
Στο μάθημα αυτό, οι εκπαιδευόμενοι ασκούνται στην παρατήρηση της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, αρχικά σε φυσιολογικό πληθυσμό. Στη συνέχειακαλούνται για πρώτη φορά να συνδέσουν την ακαδημαϊκή γνώση με την κλινική πράξη.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευόμενοικαταρτίζονται σε βασικές μεθόδους αξιολόγησης των διαταραχών επικοινωνίας, όπως η συλλογή πληροφοριών κατά τη λήψη ιστορικού του ασθενή και ο στοματοπροσωπικός έλεγχος.
Επιπλέον, ασκούνται στη δημιουργία ανεπίσημων διαγνωστικών εργασιών, αλλά και στη χορήγηση σταθμισμένων τεστ ανίχνευσης, αξιολόγησης και διάγνωσης σε κλινικά περιστατικά κυρίως με φωνολογικές-αρθρωτικές και γλωσσικές εξελικτικές διαταραχές.
Στη συνέχεια, αναλύουν τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση του ασθενή και για πρώτη φορά οδηγούνται στη διατύπωση μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων.
Εισαγωγή στο εγχείρημα της διαδικασία αξιολόγησης, με σκοπό την κατανόηση των υπαρχόντων αρχών και της φιλοσοφίας των διαγνωστικών προσεγγίσεων στην λογοπαθολογία.
Λέξεις Κλειδιά: Θεμελιώδεις αρχές, κώδικας ηθικής, κώδικας δεοντολογίας.
Αναφορά στις αρχές της παρατήρησης, της αξιολόγησης και της διάγνωσης σε εξεταζόμενους που προέρχονται από μια ευρεία γκάμα κοινωνικοοικονομικών καταστάσεων, γλωσσικού υπόβαθρου με σκοπό την εκτίμηση των δεξιοτήτων επικοινωνίας τους. Επίσης, αναφορά στη έννοια της αναπηρίας.
Λέξεις Κλειδιά: Αναπηρία, γλωσσικό υπόβαθρο, δεξιότητες επικοινωνίας.
Ανάλυση της έννοιας της αξιολόγησης και αναφορά σε ορισμένες κλίμακες ενδεικτικά.
Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση, κλίμακες, συστοιχίες, τεστ.
Εισαγωγή στο εγχείρημα της διαδικασία αξιολόγησης, με σκοπό την κατανόηση των υπαρχόντων αρχών και της φιλοσοφίας των διαγνωστικών προσεγγίσεων στην λογοπαθολογία σε κλινικό επίπεδο.
Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση, φιλοσοφία, μεθοδολογία.
Πρωτογενείς πληροφορίες οι οποίες οδηγούν στον σχεδιασμό της κλινική αξιολόγηση, την διαγνωστική εικασία και πιθανή πρόγνωση των περισσοτέρων λογοπαθολογικών διαταραχών – ειδικότερα, της άρθρωσης, της γλώσσας, της φωνής, και της ροής.
Λέξεις Κλειδιά: Λογοπαθολογικό ιστορικό, διαταραχές, ιατρικές πληροφορίες.
Διαφορετικοί τρόποι στοματοπροσωπικής εξέτασης και ο καθορισμός των εντολών του. Ανάλυσης της κάθε εντολής ως προς τις λογοπαθολογικές διαταραχές.
Λέξεις Κλειδιά: Στοματοπροσωπική εξέταση, ,μεθοδολογία, συλλογή πληροφοριών.
Ανάλυση της φύσης και της αναγκαιότητας για συμβουλευτικής. Τρόποι εφαρμογής της και μέθοδοι εδραίωσης της κλινικής σχέσης.
Λέξεις Κλειδιά: Συμβουλευτική, κλινική σχέση, εδραίωση.
Αναφορά στην έννοια της ψυχοκινητικής ανάπτυξης και της σημασίας του για την λογοθεραπευτική πρακτική.
Λέξεις Κλειδιά: Ψυχοκινητική ανάπτυξη, θεωρίες, ωρίμανση.
Εισαγωγή στις γλωσσικές διαταραχές και στην αξιολόγηση τους.
Λέξεις Κλειδιά: Γλωσσικές διαταραχές, σταθμισμένες κλίμακες, άτυπα εργαλεία αξιολόγησης.
Εισαγωγή στην διαταραχή της ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητας (ΔΕΠ/Υ) και στην αξιολόγηση τους. Η κατανόηση και ταξινόμηση των πιθανών κλινικών ευρημάτων και η ορθή εμπλοκής τους στην διάγνωση.
Λέξεις Κλειδιά: ΔΕΠ/Υ, κλινική εικόνα, αξιολόγηση, διάγνωση.
Διαφορετικοί τρόποι στοματοπροσωπικής εξέτασης και ο καθορισμός των εντολών του. Ανάλυσης της κάθε εντολής ως προς τις λογοπαθολογικές διαταραχές.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες, αξιολόγηση, κλίμακες.
Αναφορές ενδεικτικές σε κοινές νόσους που απαντώνται πιο συχνά και σχετίζονται άμεσα με λογοπαθολογικές διαταραχές.
Λέξεις Κλειδιά: Νόσοι, λογοπαθολογία, διαταραχές, επιπλοκές.
Αυτή η ενότητα πραγματεύεται το πώς όλες οι πληροφορίες από την λογοπαθολογική αξιολόγηση, χωρίζονται σε ενότητες και καταγράφονται σε μία τελική έκθεση αξιολόγησης. Ανάλυση των ενοτήτων με σχετικά παραδείγματα. Η σημασία χρήσης των κωδικών του ICD-10.
Λέξεις Κλειδιά: Λογοπαθολογική έκθεση, ICD-10, σύνταξη έκθεσης.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 4529
Αρ. Προβολών : 45057
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -