Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διονύσιος (Διόνυσος) Ταφιάδης

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Συνοπτική παρουσίαση των φωνολογικών/αρθρωτικών και εξελικτικών γλωσσικών διαταραχών παιδιών προσχολικής-σχολικής ηλικίας.
  • Αναφορά στην έννοια της παρατήρησης ως μέσο συλλογής πληροφοριών σχετικών με τη λεκτική/μη λεκτική επικοινωνία.
  • Παρουσίαση και ανάλυση της ανεπίσημης ανίχνευσης αξιολόγησης και διάγνωσης των παραπάνω διαταραχών από το λογοθεραπευτή.
  • Παρουσίαση και χορήγηση επίσημων σταθμισμένων τεστ αξιολόγησης και διάγνωσης σε παιδιά με φωνολογικές και εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές.
  • Ενδεικτική ανάλυση αποτελεσμάτων αξιολόγησης σε συγκεκριμένα κλινικά περιστατικά.
  • Παρακολούθηση περιστατικών με φωνολογικές/αρθρωτικές και εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές σε νηπιαγωγεία/σχολεία των Ιωαννίνων ή στην Κλινική Λογοθεραπείας του ΤΕΙ Ηπείρου, υπό την εποπτεία επαγγελματιών λογοθεραπευτών/λογοπαθολόγων και καθηγητών του τμήματος.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Παρατηρεί τη λεκτική , μη λεκτική επικοινωνία.
  • Συλλέγει σωστές πληροφορίες για το ιστορικό του ασθενή.
  • Διεξάγει στοματοπροσωπικό έλεγχο στον εξεταζόμενο.
  • Δημιουργεί ανεπίσημα τεστ αξιολόγησης ασθενών με φωνολογικές/γλωσσικές εξελικτικές διαταραχές.
  • Χορηγεί επίσημα τεστ αξιολόγησης φωνολογικών και γλωσσικών διαταραχών σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
  • Αναλύει αποτελέσματα αξιολόγησης του ασθενή.
  • Διατυπώνει μακρο-βραχυπρόθεσμους θεραπευτικούς στόχους

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, ατομική εργασία, αυτοτελής μελέτη.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • I. Γραπτές Εργαστηριακές ασκήσεις (50%)
  • II. Γραπτή Ατομική Εργασία (μελέτη περιστατικού) και δεξιότητες του φοιτητή στην κλινική πράξη (50%)

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Hall, J. (2015). ΚλινικήΑκοολογία. Delmar Cengage Learning. Εκδόσεις Broken Hill Publishers. Κωδικός Eudoxus: 41959856
  • Καμπανάρου, Μ. (2008). Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας. Εκδόσεις: Έλλην. Κωδικός Eudoxus: 16339

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.

M. N. Hedge and Deborah Davis, (2005) Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology (Fourth Edition) Chomson Delmar Learning

Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε

Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.

Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.

Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.

White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση.