Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Σιαφάκα Βασιλική http://www.slt.ioa.teiep.gr/ep_siafaka.html

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Καλή γνώση Αγγλικής Γλώσσας.

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

01.ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στο εισαγωγικό μάθημα οι φοιτητές θα γνωρίσουν τι είναι και ποιες είναι οι Ψυχικές διαταραχές, τι είναι η επιστήμη της Ψυχοπαθολογίας και με τι ασχολείται, τι σημαίνει αποκλίνουσα συμπεριφορά, πως ταξινομούνται σήμερα οι ψυχικές διαταραχές και με βάση ποια κριτήρια.

02. ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Στην ενότητα αυτή αναλύονται  τι είναι: άγχος, αγχώδεις διαταραχές και μια σειρά από άλλες κλινικές οντότητες, όπως φόβος, φοβία και ποιες οι ειδικές φοβίες, η διαταραχή πανικού,η  αγοραφοβία, η γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, η διαταραχή μετά από ψυχοτραυματικό και μετά από οξύ stress και ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου για όλα τα παραπάνω.

 03. ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ

Στην ενότητα αυτή αναλύονται ποιες είναι οι διαταραχές διάθεσης και πως ταξινομούνται, ποια τα βασικά κριτήρια για τη διάγνωση κάθε διαταραχής και ποια τα κριτήρια διαφοροδιάγνωσης. Παρατίθενται στοιχεία επιδημιολογίας της κάθε διαταραχής και οι σημαντικότερες θεωρίες για την αιτιοπαθογένεση της κάθε διαταραχής. Τέλος αναλύονται οι πιο γνωστές θεραπευτικές προσεγγίσεις για την κάθε διαταραχή.

 04. ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ

Στη ενότητα αυτή αναλύεται τι είναι Σχιζοφρένεια, ποια τα κλινικά κριτήρια για της διάγνωσή της και ποια η αιτιοπαθογένεια αυτής της ψυχικής διαταραχής. Παρατίθενται τρόποι αντιμετώπισης με τη μορφή φαρμακευτικής και μη φαρμακευτικής αντιμετώπισης και ποια η αποτελεσματικότητά των παρεμβάσεων αυτών. Τέλος αναλύεται η σχέση της σχιζοφρένειας με την τέχνη.

 05. ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ

Στην ενότητα αυτή αναλύονται τι είναι η αυτοκτονία, ο αυτοκτονικός ιδεασμός και η απόπειρα αυτοκτονίας και πότε συμβαίνουν. Ποια η επιδημιολογία της αυτοκτονίας και γνωστά ψυχολογικά μοντέλα για την αυτοκτονία. Ποια είναι τα πιθανά αίτια για αυτοκτονική συμπεριφορά και ποιοι παρουσιάζουν περισσότερο τάσεις αυτοκτονίας, αν η αυτοκτονία μπορεί να προληφθεί και πως και πού μπορεί να ανατρέξει κανείς για βοήθεια.

06. ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η ενότητα αυτή επειδή είναι αρκετά μεγάλη χωρίζεται σε 2 υποενότητες. Τα θέματα που πραγματεύεται είναι η ταξινόμηση των διαταραχών προσωπικότητας κατά το DSM-IV και οι 3 ομάδες (Α, Β, Γ) στις οποίες χωρίζονται αυτές οι διαταραχές. Ποια είναι τα κλινικά συμπτώματα της κάθε διαταραχής και τα αίτια των διαταραχών προσωπικότητας και πως ερμηνεύουν τις διαταραχές προσωπικότητας διαφορετικές ψυχολογικές προσεγγίσεις. Επίσης, αναλύεται ο επιπολασμός των διαταραχών προσωπικότητας στο γενικό πληθυσμό και ποιες είναι οι γνωστότερες και αποτελεσματικότερες θεραπευτικές προσεγγίσεις για τις διαταραχές προσωπικότητας.

07. ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΟΥΣΙΕΣ

Η ενότητα αυτή χωριζεται σε 2 υποενότητες. Τα θέματα που πραγματεύεται είναι τι είναι η κατάχρηση και τι η εξάρτηση ουσιών και ποιες οι μεταξύ τους διαφορές. Ποια τα κριτήρια του DSM για την κατάχρηση ουσιών και ποιος ο επιπολασμός της κατάχρησης αλκοόλ. Αναλύει τι είναι το στερητικό σύνδρομο και τις βραχύχρονες και μακροχρόνιες συνέπειες της κατάχρησης αλκοόλ. Επίσης ασχολείται με τις επιπτώσεις της κατάχρησης άλλων ουσιών: νικοτίνης, μαριχουάνας, ηρωίνης, μορφίνης, όπιου, το στερητικό σύνδρομο της χρήσης οπιοειδών και τις θεραπευτικές ιδιότητες κάποιων από τις παραπάνω ουσιών.

08. ΠΑΡΑΦΙΛΙΕΣ

Στην ενότητα αυτή αναλύονται τί είναι παραφιλίες και τί σεξουαλικές διαταραχές. Ποιες είναι οι παραφιλίες και η αιτιολογία των παραφιλιών και η θεραπευτική αντιμετώπιση των παραφιλιών.

09. ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ

Στην ενότητα αυτή αναλύονται ποιες είναι οι Σεξουαλικές διαταραχές, η αιτιολογία τους και περιληπτικά αναφέρονται κάποιοι θεραπευτικοί χειρισμοί τους 

10. ΣΩΜΑΤΟΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Στην ενότητα αυτή που περιλαμβάνει 2 υποενότητες, αναλύονται ποιες είναι οι  σωματόμορφες διαταραχές και ποια ψυχολογικά προβλήματα προκαλούν σε υπηρεσίες γενικής υγείας, πώς εξηγούνται με βάση το μοντέλο των Looper και Kirmayer και ποια η αιτιολογία τους. Επίσης, αναφέρονται και τρόποι θεραπείας.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
  •  Κατέχει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορεί να κατανοεί τις διάφορες
μορφές Ψυχοπαθολογίας
  •  Να βελτιώσει τις δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας με ασθενείς που
παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις στη συμπεριφορά, αλλά και την κλινική του / της οξύτητα
  • Να παρέχει συμβουλευτική και υποστήριξη σε ψυχιατρικούς ασθενείς με διαταραχές επικοινωνίας
  • Στα πλαίσια της διεπιστημονικής ομάδας, να παραπέμπει σε επαγγελματία ψυχικής υγείας (ψυχίατρο ή ψυχολόγο) τις περιπτώσεις εκείνες που χρήζουν πιο ειδικής αντιμετώπισης

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

    • Βιβλίο [32157]: Ψυχοπαθολογία, Kring Ann M., Davison Gelard C., Neale John M., Johnson Sheri L. - Αυδή Ευρυνόμη, Ρούση Παγώνα (επιμ.) Λεπτομέρειες
    • Βιβλίο [13255866]: ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ, GETZFELD ANDREW Λεπτομέρειες

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

ΓΕΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Bennett, P. (2010). Κλινική ψυχολογία και ψυχοπαθολογία. Αθήνα : Πεδίο

Freud, S. (2013). Η ψυχοπαθολογία της καθημερινής ζωής . Αθήνα : Νίκας / Ελληνική Παιδεία Α.Ε.

Getzfeld, A.(2009).Βασικά στοιχεία ψυχοπαθολογίας. Πάτρα : Gotsis.

Kring, Α., Davison, G., Neale, J., & Johnson, S.(2010). Ψυχοπαθολογία. Αθήνα : Gutenberg

Αγγελόπουλος, Ν. (2009). Ιατρική ψυχολογία και ψυχοπαθολογία : Μια σύγχρονη ψυχιατρική . Αθήνα : Βήτα Ιατρικές      

   Εκδόσεις.

Ουλής, Π. (2006). Εγχειρίδιο κλινικής ψυχοπαθολογίας. Αθήνα : Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις

Σικελιανού, Δ. (2010). Κλινική ψυχοπαθολογία ενηλίκων. Αθήνα : Διόνικος

Χριστοπούλου, Α. (2008). Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία του ενήλικα. Αθήνα : Τόπος

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 2

Αλεβίζος, Β. (2008). Συλλογικό έργο. Άγχος : Ιατρικές και κοινωνικές διαστάσεις. Αθήνα: Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.

Βασιλάκη, Ε., Τριλίβα, Σ., Μπεζεβέγκης, Η. (2001). Το στρες, το άγχος και η αντιμετώπισή τους. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.

Καλπάκογλου, Θ. (1997). Άγχος και πανικός : Γνωσιακή θεωρία και θεραπεία . Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.

Alonso Puig, M. (2013). Βρες ξανά τον εαυτό σου : Ξεπέρασε το άγχος και τους φόβους που προκαλεί η καθημερινότητα .

   Αθήνα : Ψυχογιός

Bourne, E. (2015). The Anxiety and Phobia Workbook. Oakland: New Harbinger Publications, Inc.

Davis, M. (2008). The Relaxation and Stress Reduction Workbook . Oakland: New Harbinger Publications, Inc.

Kennerley, H. (2014). Ξεπερνώντας το άγχος : Ένας οδηγός αυτοβοήθειας με γνωστικές-συμπεριφορικές τεχνικές. Αθήνα :

   Πεδίο.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3

Basco, M.R. and A.J. Rush, (2005). Cognitive - behavioral therapy for bipolar disorder. New York: Guilford Press

Beck, J.S., (2004). Εισαγωγή στη Γνωστική Θεραπεία. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.

Feldman, G. (2007). Cognitive and Behavioral Therapies for Depression: Overview, New Directions, and Practical

   Recommendations for Dissemination”, In Psychiatr Clin N Am, 30: 39-50.

Κaplan, H.I.S. and B.J. Sadock. (2000). Ψυχιατρική, τόμος Β΄. Αθήνα : Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας.

Westbrook D., Kennerley, H. and J. Kirk. (2012). Εισαγωγή στη γνωσιακή-συμπεριφοριστική θεραπεία: Τεχνικές

   και εφαρμογές. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006). Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη.Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς.

ΕΝΟΤΗΤΑ 4

Antoon A. Leenaars (2004). Psychotherapy with Suicidal People. A person-centred approach. John Wiley and Sons Publications.

Beck, J.S., (2004). Εισαγωγή στη Γνωστική Θεραπεία. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.

Feldman, G. (2007). Cognitive and Behavioral Therapies for Depression: Overview, New Directions, and Practical

   Recommendations for Dissemination. In Psychiatr Clin N Am, 30: 39-50.

Freeman, A. and M. Reinecke. (1994). Cognitive therapy of suicidal behavior. Νew Υork: Springer Publishing

   Company.

Greenberger, D. and C.A. Padesky. (1995)., Mind Over Mood, Change How You Feel By Changing the Way You

   Think . USA: The Guilford Press.

Κaplan, H.I.S. and B.J. Sadock. (2000). Ψυχιατρική, τόμος Β΄. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας.

Van Heeringen, K. (2001). Understanding Suicidal Behaviour: The Suicidal Process Approach to Research, Treatment and Prevention. Chichester: John Wiley and Sons Publications.

Westbrook D., Kennerley, H. and Kirk, J. (2012). Εισαγωγή στη γνωσιακή-συμπεριφοριστική θεραπεία: Τεχνικές

   και εφαρμογές. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006)., Πρώτες βοήθειες ψυχικής

   υγείας. Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά

   Γράμματα.

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο

   Έρευνας της Συμπεριφοράς.

ΕΝΟΤΗΤΑ 5

Garrabé, J. (2012). Η σχιζοφρένεια. Αθήνα: Κοινός Τόπος Ψυχιατρικής, Νευροεπιστημών & Επιστημών του

   Ανθρώπου

Garrabé, J. (2011). Η σχιζοφρένεια : 100 χρόνια για να κατανοήσουμε. Αθήνα : Κοινός Τόπος Ψυχιατρικής,

   Νευροεπιστημών & Επιστημών του Ανθρώπου.

Kingdon, D. G. (2011). Γνωστική θεραπεία της σχιζοφρένειας. Αθήνα : Εκδόσεις Πατάκη.

Tausk, V. (2013). Για τη γένεση της "συσκευής που επιδρά" στη σχιζοφρένεια. Τρίκαλα : Επέκεινα

Βαρτζόπουλος, Ι. (2002). Σχιζοφρένεια : Φαινομενολογική και ψυχαναλυτική προσέγγιση. Αθήνα : Εκδόσεις

   Καστανιώτη.

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006)., Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.

Ευθυμίου, Κ., Ρακιντζή, Σ., & Roder, V. (2009). Ένα γνωσιακό συμπεριφορικό ομαδικό θεραπευτικό πρόγραμμα

   για τη βελτίωση των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των ασθενών με σχιζοφρένεια. Ψυχιατρική,

   20(3), 245 - 254. ( http://www.psych.gr/documents/psychiatry/20.3-GR-2009-245.pdf )

Ευθυμίου, Κ., & Βλαβιανού, (2007). Γνωστικά ελλείμματα και σχιζοφρένεια: Νεώτερα θεωρητικά

   μοντέλα για την σχιζοφρένεια από τον χώρο της γνωσιακής - συμπεριφοριστικής θεραπείας και η σύνδεσή

   τους με τα ομαδικά προγράμματα παρέμβασης στην αποκατάσταση ασθενών με σχιζοφρένεια. Τετράδια

   Ψυχιατρικής, 97, 57-67. ( http://www.ibrt.gr/edu/node/17 )

Καγγελάρης, Φ. (2015). Το βλέμμα και το Είναι στην ψύχωση : Η διαδικασία της αποπροσωποποίησης στη

   σχιζοφρένεια. Αθήνα : Άγκυρα

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς, Αθήνα.

Συλλογικό έργο (2008). Ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία της σχιζοφρένειας . Αθήνα : Εκδόσεις Καστανιώτη.

Τσιάντης, Ι. (1981). Μεταβολές της επιθετικότητας κατά τη θεραπεία της σχιζοφρένειας. Ιπποκράτης, 9(4):

   231-241.

 ΕΝΟΤΗΤΑ 6

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006). Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Ευθυμίου, Κ., Ρακιντζή, Σ., & Roder, V. (2009). Ένα γνωσιακό συμπεριφορικό ομαδικό θεραπευτικό πρόγραμμα

   για τη βελτίωση των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των ασθενών με σχιζοφρένεια. Ψυχιατρική,

   20(3), 245 - 254. ( http://www.psych.gr/documents/psychiatry/20.3-GR-2009-245.pdf )

Κaplan, H.I.S. and B.J. Sadock. (2000). Ψυχιατρική, τόμος Β’. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας.

Mάνου, Ν. (1998). Βασικά Στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Καγγελάρης, Φ. (2015). Το βλέμμα και το Είναι στην ψύχωση : Η διαδικασία της αποπροσωποποίησης στη

   σχιζοφρένεια. Αθήνα : Άγκυρα

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς.

Σίμος, Γ. (2010). Γνωστική Συμπεριφοριστική Θεραπεία: Ένας οδηγός για την κλινική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις

   Πατάκη.

ΕΝΟΤΗΤΑ 7

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006). Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Ευθυμίου, Κ., Ρακιντζή, Σ., & Roder, V. (2009). Ένα γνωσιακό συμπεριφορικό ομαδικό θεραπευτικό πρόγραμμα

   για τη βελτίωση των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των ασθενών με σχιζοφρένεια. Ψυχιατρική,

   20(3), 245 - 254. ( http://www.psych.gr/documents/psychiatry/20.3-GR-2009-245.pdf )

Κaplan, H.I.S. and B.J. Sadock. (2000). Ψυχιατρική, τόμος Β’. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας.

Mάνου, Ν. (1998). Βασικά Στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Καγγελάρης, Φ. (2015). Το βλέμμα και το Είναι στην ψύχωση : Η διαδικασία της αποπροσωποποίησης στη

   σχιζοφρένεια. Αθήνα : Άγκυρα

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς.

Σίμος, Γ. (2010). Γνωστική Συμπεριφοριστική Θεραπεία: Ένας οδηγός για την κλινική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις

   Πατάκη.

ΕΝΟΤΗΤΑ 8

Γιωτάκος, Ο. (2004). Σεξουαλική επιθετικότητα και παραφιλίες. Αιτιολογία, εκτίμηση, αντιμετώπιση. Αθήνα:

   Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006). Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Κaplan, H.I.S. and Sadock, B.J. (2000). Ψυχιατρική, τόμος Β’, Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα.

Mάνου, Ν. (1998). Βασικά Στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς.

Σίμος, Γ. (2010). Γνωστική Συμπεριφοριστική Θεραπεία: Ένας οδηγός για την κλινική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις

   Πατάκη.

Συλλογικό έργο (2006). Ανθολόγιο ελληνικών ψυχιατρικών κειμένων. Αθήνα: Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις

Συλλογικό έργο (2008). Ο ψυχισμός δεν είναι ούτε ανεγκέφαλος ούτε άψυχος. Περιοδικό Διαβάζω, τχ. 488

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 9

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006). Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Mάνου, Ν. (1998). Βασικά Στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς.

Σίμος, Γ. (2010). Γνωστική Συμπεριφοριστική Θεραπεία: Ένας οδηγός για την κλινική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις

   Πατάκη.

Fenwick, E.(1998). Οδηγός σεξουαλικής αγωγής για νέους : Ένας απλός και κατανοητός οδηγός για τις

   σωματικές, συναισθηματικές και σεξουαλικές μεταβολές της εφηβείας. 2η έκδ. - Αθήνα : Εκδόσεις Πατάκη.

Kelly, G.F. (1998). Sexuality Today: the Human Perspective. Boston: McGraw Hill.

Laws, D.R. & O’ Donohue W. (eds.) Sexual Deviance: Theory, Assessment and Treatment. N.Y.C.: Guilford Press.

Muzan, M.(1994). Η άλλη σεξουαλικότητα : Επτά ψυχαναλυτικά δοκίμια για τις σεξουαλικές διαστροφές.

   Αθήνα : Νεφέλη.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 10

Ευθυμίου, Κ., Μαυροειδή, Α., Παυλάτου, Ε. και Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2006). Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας.

   Ένας οδηγός για τις ψυχικές διαταραχές και την αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Κaplan, H.I.S. and Sadock, B.J. (2000). Ψυχιατρική, τόμος Β’. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας.

Mάνου, Ν. (1998). Βασικά Στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Παπακώστας, Γ. (1994). Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ινστιτούτο Έρευνας της

   Συμπεριφοράς.

Σίμος, Γ. (2010). Γνωστική Συμπεριφοριστική Θεραπεία: Ένας οδηγός για την κλινική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις

   Πατάκη.

Συλλογικό έργο (2006). Ανθολόγιο ελληνικών ψυχιατρικών κειμένων. Αθήνα: Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις

Cororve, M. B., & Gleaves, D. H. (2001). Body dysmorphic disorder: a review οf conceptualizations, assessment, and  

     treatment strategies. Clinical Psychology Review, 21 (6), 949–970.

Salkovskis, P. M. (1997). Hypochondriasis. Στο D. M. Clark, & C. G. Fairburn, Science and Practice of Cognitive Behavioural

     Therapy, p.p. (313-339). Oxford: Oxford University Press.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις

Εφαρμοσμένη γνώση: Μελέτες περίπτωσης

Ασκήσεις παρεμβάσεων με μελέτες περίπτωσης

Περισσότερα

Περισσότερα

Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο:

SLT9121

 

Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο:

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:32157/0

 

 

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:13255866/0

Άδειαχρήσης Creative Commons (CC):

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el

 

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Γραπτή τελική εξέταση

Προαιρετική εργασία