Διαγνωστικές Προσεγγίσεις στη Λογοπαθολογία
Πληροφορίες
Περιεχόμενο μαθήματος
- Βασική ορολογία, σκοπός και αρχές της διαδικασίας αξιολόγησης, παρουσίαση θεωρητικών μοντέλων αξιολόγησης και διάγνωσης.
- Τομείς (περιοχές) και μέθοδοι ανίχνευσης/αξιολόγησης / διάγνωσης.
- Παρουσίαση συγκεκριμένων διαταραχών λόγου-ομιλίας σε παιδιά και ενήλικες.
- Τρόποι αξιολόγησης συγκεκριμένων διαταραχών λόγου-ομιλίας.
- Προσαρμογή και εφαρμογή ανεπίσημης/επίσημης αξιολόγησης σε συγκεκριμένα είδη διαταραχών παιδικού / και πληθυσμού ενηλίκων.
- Ανάλυση και εφαρμογή σταθμισμένων / ή μη διαγνωστικών τεστ/εργαλείων ανάλογα με το είδος της επικοινωνιακής διαταραχής
Μαθησιακοί στόχοι
- Κατανοεί την ορολογία, τις αρχές, τους σκοπούς και τις μεθόδους της διαδικασίας αξιολόγησης.
- Διακρίνει τις διαφορετικές διαγνωστικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση/ ανίχνευση των διαταραχών της επικοινωνίας.
- Γνωρίζει τα διαγνωστικά σταθμισμένα τεστ-εργαλεία λογοθεραπείας που χρησιμοποιούνται στον Ελληνικό χώρο και διεθνώς.
- Εφαρμόζει τις μεθόδους εναλλακτικής ή επίσημης αξιολόγησης και να αναλύει τα αποτελέσματά τους κατά περίσταση.
- Αναλύει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και τα καταγράφει στην έκθεση αξιολόγησης.
Βιβλιογραφία
Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε
Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.
Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.
Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.
Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.
White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαλέξεις
Ασκήσεις Πράξης
Εργαστηριακές Ασκήσεις
Ομαδικές Εργασίες
Ατομική Εργασία
Αυτοτελής μελέτη
Μέθοδοι αξιολόγησης
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
- Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
ΙΙ. Γραπτή Ατομική / Ομαδική εργασία (40%)
Διδάσκοντες
Μελπομένη (Μελίνα) Νησιώτη
http://www.slt.ioa.teiep.gr/ep_nissioti.html
Προτεινόμενα συγγράμματα
Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee, (2009) Assessment in Speech-Language Pathology. A Resource Manual (4th Edition), Delmar Cengage Learning).
https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:32998556/0
Καμπανάρου Μ., (2007), Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας. Εκδόσεις Έλλην
Περισσότερα
Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο: |
SLT3030 |
Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο: |
|
|
|
Άδειαχρήσης Creative Commons (CC): |
Προαπαιτούμενα
Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση