Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Βασική ορολογία, σκοπός και αρχές της διαδικασίας αξιολόγησης, παρουσίαση θεωρητικών μοντέλων αξιολόγησης και διάγνωσης.
  • Τομείς (περιοχές) και μέθοδοι ανίχνευσης/αξιολόγησης / διάγνωσης.
  • Παρουσίαση συγκεκριμένων διαταραχών λόγου-ομιλίας σε παιδιά και ενήλικες.
  • Τρόποι αξιολόγησης συγκεκριμένων διαταραχών λόγου-ομιλίας.
  • Προσαρμογή και εφαρμογή ανεπίσημης/επίσημης αξιολόγησης σε συγκεκριμένα είδη διαταραχών παιδικού / και πληθυσμού ενηλίκων.
  • Ανάλυση και εφαρμογή σταθμισμένων / ή μη διαγνωστικών τεστ/εργαλείων ανάλογα με το είδος της επικοινωνιακής διαταραχής

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Κατανοεί την ορολογία, τις αρχές, τους σκοπούς και τις μεθόδους της διαδικασίας αξιολόγησης.
  • Διακρίνει τις διαφορετικές διαγνωστικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση/ ανίχνευση των διαταραχών της επικοινωνίας.
  • Γνωρίζει τα διαγνωστικά σταθμισμένα τεστ-εργαλεία λογοθεραπείας που χρησιμοποιούνται στον Ελληνικό χώρο και διεθνώς.
  • Εφαρμόζει τις μεθόδους εναλλακτικής ή επίσημης αξιολόγησης και να αναλύει τα αποτελέσματά τους κατά περίσταση.
  • Αναλύει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και τα καταγράφει στην έκθεση αξιολόγησης.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε

Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.

Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.

Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.

Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.

White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις

Ασκήσεις Πράξης

Εργαστηριακές Ασκήσεις

Ομαδικές Εργασίες

Ατομική Εργασία

Αυτοτελής μελέτη

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

    - Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής

    - Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης

 

ΙΙ. Γραπτή Ατομική / Ομαδική εργασία (40%)

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Μελπομένη (Μελίνα) Νησιώτη

http://www.slt.ioa.teiep.gr/ep_nissioti.html

 

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee, (2009) Assessment in Speech-Language Pathology. A Resource Manual (4th Edition), Delmar Cengage Learning).

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:32998556/0

 

Καμπανάρου Μ., (2007), Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας. Εκδόσεις Έλλην

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:16339/0

Περισσότερα

Περισσότερα

Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο:

SLT3030

Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο:

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:32998556/0

 

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:16339/0

Άδειαχρήσης Creative Commons (CC):

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση