Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Βασικά συστατικά στοιχεία του γλωσσικού συστήματος.
  • Αναφορά στους γλωσσολογικούς τομείς φωνολογίας, μορφολογίας, σημασιολογίας, σύνταξης και πραγματολογίας.
  • Θεωρητική παρουσίαση συγκεκριμένων διαταραχών λόγου-επικοινωνίας σε παιδιά-ενήλικες.
  • Ανάλυση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της αιτιολογίας ενός αριθμού διαταραχών.
  • Ερμηνεία διαφόρων μοντέλων/τρόπων θεραπευτικής προσέγγισης στις διαταραχές αυτές.
  • Βασικές αρχές, στοχοθεσία και στρατηγικές στη θεραπευτική παρέμβαση.
  • Ατομική-ομαδική θεραπεία.
  • Έννοιες πρώιμης παρέμβασης και συμβουλευτικής για λογοθεραπευτές.
  • Τεχνικές συμβουλευτικής στις επικοινωνιακές διαταραχές.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Συλλέγει πληροφορίες για τον ασθενή από το λογοπαθολογικό ιστορικό, από άλλες ειδικότητες και από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
  • Αναλύει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
  • Διατυπώνει μακροπρόσθεσμους και βραχυπρόθεσμους θεραπευτικούς στόχους.
  • Οργανώνει θεραπευτικά προγράμματα αποκατάστασης για συγκεκριμένες διαταραχές επικοινωνίας παιδιών και ενηλίκων.
  • Γράφει εκθέσεις αξιολόγησης και προόδου του ασθενή.
  • Παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε

Hedge, M.N. and Deborah D. (2005). Clinical methods and practicum in speech-language pathology. (4th  Edition), Thomson Delmar Learning.

Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.

Roth F. & Worthington, C. (2015). Treatment Resource Manual for Speech-Language Pathology: Volume I. Cengage Learning, Inc.

Dwight D.M. (2014). Here's How to Do Therapy: Hands on Core Skills in Speech-Language Pathology, Second Edition. Plural Publishing.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Παράδοση στην τάξη. Ασκήσεις με την ανάθεση περιστατικών (casestudies) προς συζήτηση για την δόμηση διαγνωστικών συνεδριών μέσα στην αίθουσα και εργασίες.

 

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
    • Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής
    • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
  • ΙΙ. Γραπτή Ατομική / Ομαδική εργασία (40%)

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

 

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση.

 

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Μελπομένη (Μελίνα) Νησιώτη

http://www.slt.ioa.teiep.gr/ep_nissioti.html

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Anderson B. Noma, Shames H. George. (2011) Γενική Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης Ν. Τρίμμης, Ν. Ζιάβρα (2013). Εισαγωγή στις Διαταραχές επικοινωνίας. Αθήνα: Πασχαλίδης. Κωδικός Eudoxus: 13256259
  • Norbury, C.F., Tomblin, B.J., Bishop, D.V.M. (2013). Κατανοώντας τις Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές. Εκδόσεις: Gutenberg. Κωδικός Eudoxus: 32998870

Περισσότερα

Περισσότερα

Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο:

SLT4050

Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο:

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:32998870/0

 

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:13256259/0

Άδειαχρήσης Creative Commons (CC):

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el