Γλωσσική Ανάπτυξη

Πληροφορίες

Διδάσκοντες

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Εισαγωγή
  • Γλώσσα και γλωσσική επικοινωνία– Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις
  • Θεωρίες μάθησης και γλώσσα/Ερμηνευτικά μοντέλα γλωσσικής ανάπτυξης [Γενετικό (Nativist) μοντέλο - Γνωστικό (Cognitive) μοντέλο, - Συμπεριφοριστικό (Behavioral) μοντέλο - Μοντέλο επεξεργασίας πληροφοριών (Information processing) - Μοντέλο κοινωνικής αλληλεπίδρασης (Social interactionism)]
  • Φωνητική - φωνολογική ανάπτυξη.
  • Ανάπτυξη του γραμματικού συστήματος.
  • Ανάπτυξη του σημασιολογικού τομέα. Λεξιλόγιο
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων.
  • Βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης του λόγου σε τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Να γνωρίζει τους τρόπους περιγραφής της γλώσσας και της γλωσσικής ανάπτυξης.
  • Να είναι γνώστης και να αναλύει κριτικά τις διάφορες θεωρίες μάθησης.
  • Να γνωρίζει τα στάδια εξέλιξης της γλώσσας σε όλα τα επίπεδά της.
  • Να διατυπώνει τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης του λόγου σε φυσιολογικά παιδιά.
  • Να είναι σε θέση διακρίνει αποκλίσεις από τη φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Angell, C.A. (2008). Language Development and Disorders: A Case Study Approach  Plural publishing, USA.

Gerken, L. (2008). Language Development. Plural publishing, USA.

Joseph, R. (1993). Infant & Child Brain Development: Cognition, Consciousness, Behavior, Language, Gender, & Emotion. Kidle Edition.

Rosa-Lugo, L.I., Mihai, F.M., Nutta, J.W. (2012). Language and Literacy Development. An Interdisciplinary Focus on English Learners with Communication Disorders. Plural publishing, USA.

Νικολόπουλος, Δ. (2008). Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Εκδόσεις Τόπος.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις / Διαδραστική διδασκαλία, Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών, Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης, Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης, Αυτοτελής Μελέτη.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
    • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
    • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
    • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
    • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
  • ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν χρειάζεται προαπαιτούμενη γνώση.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Κατή, Δ. (1996). Γλώσσα και Επικοινωνία Στο Παιδί. Εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα Κωδικός Eudoxus: 47536

Περισσότερα

Περισσότερα

Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο:

SLT1031

Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο:

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:47536/0

Άδειαχρήσης Creative Commons (CC):

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el