Γλωσσική Ανάπτυξη
Πληροφορίες
Διδάσκοντες
Περιεχόμενο μαθήματος
- Εισαγωγή
- Γλώσσα και γλωσσική επικοινωνία– Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις
- Θεωρίες μάθησης και γλώσσα/Ερμηνευτικά μοντέλα γλωσσικής ανάπτυξης [Γενετικό (Nativist) μοντέλο - Γνωστικό (Cognitive) μοντέλο, - Συμπεριφοριστικό (Behavioral) μοντέλο - Μοντέλο επεξεργασίας πληροφοριών (Information processing) - Μοντέλο κοινωνικής αλληλεπίδρασης (Social interactionism)]
- Φωνητική - φωνολογική ανάπτυξη.
- Ανάπτυξη του γραμματικού συστήματος.
- Ανάπτυξη του σημασιολογικού τομέα. Λεξιλόγιο
- Ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων.
- Βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης του λόγου σε τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά.
Μαθησιακοί στόχοι
- Να γνωρίζει τους τρόπους περιγραφής της γλώσσας και της γλωσσικής ανάπτυξης.
- Να είναι γνώστης και να αναλύει κριτικά τις διάφορες θεωρίες μάθησης.
- Να γνωρίζει τα στάδια εξέλιξης της γλώσσας σε όλα τα επίπεδά της.
- Να διατυπώνει τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης του λόγου σε φυσιολογικά παιδιά.
- Να είναι σε θέση διακρίνει αποκλίσεις από τη φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη
Βιβλιογραφία
Angell, C.A. (2008). Language Development and Disorders: A Case Study Approach Plural publishing, USA.
Gerken, L. (2008). Language Development. Plural publishing, USA.
Joseph, R. (1993). Infant & Child Brain Development: Cognition, Consciousness, Behavior, Language, Gender, & Emotion. Kidle Edition.
Rosa-Lugo, L.I., Mihai, F.M., Nutta, J.W. (2012). Language and Literacy Development. An Interdisciplinary Focus on English Learners with Communication Disorders. Plural publishing, USA.
Νικολόπουλος, Δ. (2008). Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Εκδόσεις Τόπος.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαλέξεις / Διαδραστική διδασκαλία, Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών, Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης, Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης, Αυτοτελής Μελέτη.
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
- Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
- ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)
Προαπαιτούμενα
Δεν χρειάζεται προαπαιτούμενη γνώση.
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.
Προτεινόμενα συγγράμματα
Κατή, Δ. (1996). Γλώσσα και Επικοινωνία Στο Παιδί. Εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα Κωδικός Eudoxus: 47536
Περισσότερα
Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο: |
SLT1031 |
Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο: |
|
Άδειαχρήσης Creative Commons (CC): |