Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διονύσιος (Διόνυσος) Ταφιάδης

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Συνοπτική θεωρητική παρουσίαση των διαταραχών επικοινωνίας παιδιών και ενηλίκων με μαθησιακές δυσκολίες, νευρογενείς διαταραχές, διαταραχή ακοής, φώνησης, κατάποσης και κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες και διαταραχές επικοινωνίας σε ψυχικά πάσχοντες.
  • Εφαρμογή των διαγνωστικών τεστ ανίχνευσης και αξιολόγησης των παραπάνω διαταραχών.
  • Εφαρμογή θεραπευτικών μεθόδων αποκατάστασης των συγκεκριμένων διαταραχών.
  • Γενικές αρχές και θεραπευτικοί στόχοι στις παραπάνω διαταραχές.
  • Παρακολούθηση περιστατικών με ποικίλες διαταραχές λόγου και ομιλίας σε κλινικά πλαίσια/σχολεία των Ιωαννίνων ή στην Κλινική του τμήματος Λογοθεραπείας ΤΕΙ.
  • Εφαρμογή όλων των αρχών, στόχων και στρατηγικών διάγνωσης και θεραπείας σε κλινικά περιστατικά υπό την εποπτεία επαγγελματιών λογοθεραπευτών και καθηγητών του τμήματος.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Εφαρμόζει ανιχνευτικά ή διαγνωστικά τεστ των διαταραχών της επικοινωνίας σε παιδιά με συγκεκριμένα είδη διαταραχής (μαθησιακές δυσκολίες, νευρογενείς διαταραχές, διαταραχή ακοής, φωνής, κατάποσης, κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες και ψυχικά πάσχοντες).
  • Αναπτύσσει και ιεραρχεί μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους θεραπευτικούς στόχους.
  • Οργανώνει και δομεί μια θεραπευτική συνεδρία.
  • Αξιολογεί τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης στο ασθενή.
  • Ενημερώνει συστηματικά το αρχείο του θεραπευόμενου στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθεί.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, ατομική εργασία, αυτοτελής μελέτη.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • I. Γραπτές Εργαστηριακές ασκήσεις (50%)
  • II. Γραπτή Ατομική Εργασία (μελέτη περιστατικού) και δεξιότητες του φοιτητή στην κλινική πράξη (50%)

Λέξεις Κλειδιά

Περισσότερα

ΕΜΔ, νευρογενείς διαταραχές, διαταραχή ακοής, φωνής, κατάποσης, κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες και ψυχικά πάσχοντες, αξιολόγηση, παρέμβαση, βραχυπρόθεσμοι στόχοι, μακροπρόθεσμοι στόχοι.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Hall, J. (2015). ΚλινικήΑκοολογία. Delmar Cengage Learning. Εκδόσεις Broken Hill Publishers. Κωδικός Eudoxus: 41959856
  • Βλασσοπούλου, M., & Μύρκος B. (2013). Λογοθεραπεία, αξιολόγηση και διάγνωση λογοθεραπείας, θεραπευτικές μέθοδοι. Εκδόσεις: ΒΗΤΑ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ. Κωδικός Eudoxus: 33154800

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.

M. N. Hedge and Deborah Davis, (2005) Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology (Fourth Edition) Chomson Delmar Learning

Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε

Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.

Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.

Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.

White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση.