Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Φωτογραφία    Βασιλική Σιαφάκα, Επίκουρος Καθηγήτρια Ψυχολογίας της Υγείας

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Βασικές Έννοιες:

  1. Αντικείμενο του κλάδου της Ψυχολογίας της Υγείας
  2. Ανάπτυξη του βιοψυχοκοινωνικού μοντέλου υγείας και ασθένειας
  3. Ψυχολογικοί παράγοντες που επηρεάζουν την προαγωγή και τη διατήρηση της
    υγείας
  4. Γνωστική αναπαράσταση της ασθένειας
  5. Stress και ασθένεια
  6. Συναισθηματικές αντιδράσεις και ανάγκες των ασθενών με χρόνια ή / και απειλητική
    ασθένεια, καθώς και των ασθενών τελικού σταδίου
  7. Το παιδί με χρόνια και σοβαρή ασθένεια
  8. Η απώλεια και το πένθος
  9. Βασικές αρχές επικοινωνίας θεραπευτή – θεραπευόμενου
  10. Το σύνδρομο της επαγγελματικής κόπωσης (burnout syndrome)

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζει τους μηχανισμούς με τους οποίους το stress επηρεάζει την υγεία και την ασθένεια
  • Να κατανοεί τις συναισθηματικές ανάγκες των ασθενών με χρόνια ή / και απειλητική ασθένεια
  • Να αντιμετωπίζει τον ασθενή μέσα από μια ολιστική προσέγγιση, σύμφωνα με την οποία βιολογικοί, ψυχολογικοί και κοινωνικοί παράγοντες αλληλοσυσχετίζονται
  • Να αξιοποιεί βασικούς κανόνες επικοινωνίας στη σχέση του με τον ασθενή και την οικογένειά του, να ενημερώνει με τρόπο ουσιαστικό, σαφή και περιεκτικό και να επιλύει εμπόδια που μπορεί να παρεμβάλλονται στη διαμόρφωση μιας ποιοτικής θεραπευτικής σχέσης
  • Να συνεργαστεί με επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων, στα πλαίσια μιας διεπιστημονικής ομάδας
  • Να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει τα συμπτώματα του συνδρόμου επαγγελματικής κόπωσης

Λέξεις Κλειδιά

Περισσότερα

Ψυχολογία Υγείας, βιοψυχοκοινωνικό μοντέλο, stress και ασθένεια, αρχές επικοινωνίας,  προσαρμογή στη χρόνια ασθένεια, παιδί και ασθένεια, πένθος, σύνδρομο επαγγελματικής κόπωσης.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στη μελέτη περιπτώσεων σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

Ομαδική Εργασία σε ανάλυση περίπτωσης

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

- Ανάλυση και σχολιασμός κλινικών περιστατικών

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

SLT 3081

1. Παπαδάτου Δ. και Αναγνωστόπουλος Φ.: Η ψυχολογία στο χώρο της υγείας. Εκδόσεις Παπαζήση, 2012
ISBN:  978-960-02-2591-4

 2. Καραδήμας Ε.: Ψυχολογία της Υγείας. Θεωρία και Κλινική πράξη. Εκδ. Τυπωθήτω, Αθήνα 2005
ISBN: 978-960-402-213-7

 

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

  1. Sarafino EP: Health Psychology. New York, Willey
  2. Ayers et al. The Cambridge handbook of Psychology, health and medicine. Cambridge
    University Press, 2007
  3. Sutton S., Baum A., Johnston M. The SAGA handbook of health psychology. London
    Stage
  4. Stewart K.E., Ross D. and Hartley S.: Patient adaptation to chronic illness. In Boll T. Raczynski J.M., Leviton L.C. (Eds): Handbook of Clinical Health Psychology. Washington, DC: American Psychological Association

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτούνται.