Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διονύσιος (Διόνυσος) Ταφιάδης

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Συνοπτική θεωρητική παρουσίαση των διαταραχών επικοινωνίας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές, δυσρυθμία ομιλίας, ΕΓΔ, ΑΓΔ, μαθησιακές δυσκολίες.
  • Εφαρμογή των διαγνωστικών τεστ ανίχνευσης και αξιολόγησης των παραπάνω διαταραχών.
  • Εφαρμογή θεραπευτικών μεθόδων αποκατάστασης των συγκεκριμένων διαταραχών.
  • Γενικές αρχές και θεραπευτικοί στόχοι στις παραπάνω διαταραχές.
  • Παρακολούθηση περιστατικών με ποικίλες διαταραχές λόγου και ομιλίας σε κλινικά πλαίσια/σχολεία των Ιωαννίνων ή στην Κλινική του τμήματος Λογοθεραπείας ΤΕΙ.
  • Εφαρμογή όλων των αρχών, στόχων και στρατηγικών διάγνωσης και θεραπείας σε κλινικά περιστατικά υπό την εποπτεία επαγγελματιών λογοθεραπευτών και καθηγητών του τμήματος.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Εφαρμόζει ανιχνευτικά ή διαγνωστικά τεστ των διαταραχών της επικοινωνίας σε παιδιά με συγκεκριμένα είδη διαταραχής (φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές, δυσρυθμία ομιλίας, εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές, ειδική γλωσσική διαταραχή, μαθησιακές δυσκολίες).
  • Αναπτύσσει και ιεραρχεί μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους θεραπευτικούς στόχους.
  • Οργανώνει και δομεί μια θεραπευτική συνεδρία.
  • Αξιολογεί τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης στο ασθενή.
  • Ενημερώνει συστηματικά το αρχείο του θεραπευόμενου στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθεί.

Λέξεις Κλειδιά

Περισσότερα

Φωνολογικές/αρθρωτικές διαταραχές, δυσρυθμία ομιλίας, εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές, ειδική γλωσσική διαταραχή, μαθησιακές δυσκολίες, αξιολόγηση, παρέμβαση, βραχυπρόθεσμοι στόχοι, μακροπρόθεσμοι στόχοι.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, ατομική εργασία, αυτοτελής μελέτη.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • I. Γραπτές Εργαστηριακές ασκήσεις (50%)
  • II. Γραπτή Ατομική Εργασία (μελέτη περιστατικού) και δεξιότητες του φοιτητή στην κλινική πράξη (50%)

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Landis, K., Vander Woude, J., Arthur E., Jongsma Jr. (2010). Οδηγός Σχεδιασμού Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης. Επιμέλεια 7 Μετάφραση Ταφιάδης Δ. Εκδόσεις: Ρόδων. Κωδικός Eudoxus: 184737
  • Frazier, C. N., Tomblin, J. B., Bishop, V.M. (2013). Κατανοώντας τις Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές. Εκδόσεις: Gutenberg. Κωδικός Eudoxus: 32998870 

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.

M. N. Hedge and Deborah Davis, (2005) Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology (Fourth Edition) Chomson Delmar Learning

Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε

Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.

Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.

Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.

White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση.