Κλινική Άσκηση στη Λογοπαθολογία – 2
Πληροφορίες
Διδάσκοντες
Διονύσιος (Διόνυσος) Ταφιάδης
Περιεχόμενο μαθήματος
- Συνοπτική θεωρητική παρουσίαση των διαταραχών επικοινωνίας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές, δυσρυθμία ομιλίας, ΕΓΔ, ΑΓΔ, μαθησιακές δυσκολίες.
- Εφαρμογή των διαγνωστικών τεστ ανίχνευσης και αξιολόγησης των παραπάνω διαταραχών.
- Εφαρμογή θεραπευτικών μεθόδων αποκατάστασης των συγκεκριμένων διαταραχών.
- Γενικές αρχές και θεραπευτικοί στόχοι στις παραπάνω διαταραχές.
- Παρακολούθηση περιστατικών με ποικίλες διαταραχές λόγου και ομιλίας σε κλινικά πλαίσια/σχολεία των Ιωαννίνων ή στην Κλινική του τμήματος Λογοθεραπείας ΤΕΙ.
- Εφαρμογή όλων των αρχών, στόχων και στρατηγικών διάγνωσης και θεραπείας σε κλινικά περιστατικά υπό την εποπτεία επαγγελματιών λογοθεραπευτών και καθηγητών του τμήματος.
Μαθησιακοί στόχοι
- Εφαρμόζει ανιχνευτικά ή διαγνωστικά τεστ των διαταραχών της επικοινωνίας σε παιδιά με συγκεκριμένα είδη διαταραχής (φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές, δυσρυθμία ομιλίας, εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές, ειδική γλωσσική διαταραχή, μαθησιακές δυσκολίες).
- Αναπτύσσει και ιεραρχεί μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους θεραπευτικούς στόχους.
- Οργανώνει και δομεί μια θεραπευτική συνεδρία.
- Αξιολογεί τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης στο ασθενή.
- Ενημερώνει συστηματικά το αρχείο του θεραπευόμενου στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθεί.
Λέξεις Κλειδιά
Φωνολογικές/αρθρωτικές διαταραχές, δυσρυθμία ομιλίας, εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές, ειδική γλωσσική διαταραχή, μαθησιακές δυσκολίες, αξιολόγηση, παρέμβαση, βραχυπρόθεσμοι στόχοι, μακροπρόθεσμοι στόχοι.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, ατομική εργασία, αυτοτελής μελέτη.
Μέθοδοι αξιολόγησης
- I. Γραπτές Εργαστηριακές ασκήσεις (50%)
- II. Γραπτή Ατομική Εργασία (μελέτη περιστατικού) και δεξιότητες του φοιτητή στην κλινική πράξη (50%)
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Landis, K., Vander Woude, J., Arthur E., Jongsma Jr. (2010). Οδηγός Σχεδιασμού Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης. Επιμέλεια 7 Μετάφραση Ταφιάδης Δ. Εκδόσεις: Ρόδων. Κωδικός Eudoxus: 184737
- Frazier, C. N., Tomblin, J. B., Bishop, V.M. (2013). Κατανοώντας τις Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές. Εκδόσεις: Gutenberg. Κωδικός Eudoxus: 32998870
Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη
Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.
M. N. Hedge and Deborah Davis, (2005) Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology (Fourth Edition) Chomson Delmar Learning
Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε
Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.
Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.
Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.
White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.
Προαπαιτούμενα
Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση. |