Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

     Διονύσιος (Διόνυσος) Ταφιάδης, Επιστημονικός Συνεργάτης

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Συνοπτική θεώρηση των βασικών ειδών των νευρογενών διαταραχών λόγου/ομιλίας.
  • Ανάλυση και εφαρμογή των διαγνωστικών τεστ αξιολόγησης των παραπάνω διαταραχών.
  • Παρουσίαση και δημιουργία ενδεικτικών δραστηριοτήτων και στρατηγικών κατάλληλων για το θεραπευτικό πρόγραμμα διαφόρων κλινικών περιστατικών.
  • Παρουσίαση ενδεικτικών κλινικών περιστατικών ενηλίκων και οργάνωση κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος.
  • Παρουσίαση θεραπευτικών μεθόδων αποκατάστασης των συγκεκριμένων διαταραχών.
  • Γενικές αρχές και θεραπευτικοί στόχοι στις παραπάνω διαταραχές.
  • Παρακολούθηση περιστατικών με ποικίλες διαταραχές λόγου και ομιλίας σε κλινικά πλαίσια/σχολεία των Ιωαννίνων ή στην Κλινική του τμήματος Λογοθεραπείας ΤΕΙ.
  • Εφαρμογή όλων των αρχών, στόχων και στρατηγικών διάγνωσης και θεραπείας σε κλινικά περιστατικά υπό την εποπτεία επαγγελματιών λογοθεραπευτών και καθηγητών του τμήματος.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Εφαρμόζει ανιχνευτικά ή διαγνωστικά τεστ αξιολόγησης του λόγου και της ομιλίας κυρίως σε ενήλικες.
  • Αξιολογεί όλες τις διαταραχές επικοινωνίας και κατάποσης σε πληθυσμό παιδιών-ενηλίκων.
  • Ιεραρχεί μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους θεραπευτικούς στόχους.
  • Αναπτύσσει και εφαρμόζει το κατάλληλο πρόγραμμα θεραπείας για τον ασθενή.
  • Οργανώνει και δομεί μια θεραπευτική συνεδρία.
  • Ενημερώνει συστηματικά το αρχείο του θεραπευόμενου στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθεί.

Λέξεις Κλειδιά

Περισσότερα

Νευρογενείς διαταραχές, αφασία, απραξία, διαταραχές φωνής, διαταραχές κατάποσης, κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες, δυσαρθρία, αξιολόγηση, παρέμβαση, βραχυπρόθεσμοι στόχοι, μακροπρόθεσμοι στόχοι.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, ατομική εργασία, αυτοτελής μελέτη.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • I. Γραπτές Εργαστηριακές ασκήσεις (50%)
  • II. Γραπτή Ατομική Εργασία (μελέτη περιστατικού) και δεξιότητες του φοιτητή στην κλινική πράξη (50%)

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Yorkston K.M., Beukelman D.R., Strand E.A., Bell K.R. (2006). Θεραπευτική Παρέμβαση Νευρογενών Κινητικών Διαταραχών Ομιλίας σε Παιδιά και Ενήλικες. Εκδόσεις: Έλλη. Κωδικός Eudoxus: 16439
  • Kandel E.R., Schwartz J.H. (2016). Βασικές Αρχές Νευροεπιστημών. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS. Κωδικός Eudoxus: 13256193

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

Shipley, K., & McAfee, J. (2015). Assessment in speech-language pathology: A resource manual, 5th edition. Delmar Cengage Learning.

M. N. Hedge and Deborah Davis, (2005) Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology (Fourth Edition) Chomson Delmar Learning

Hedge, M.N. (2007). Hegde's PocketGuide to Assessment in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.Επιμέλεια: Γερμπανά, Ε. (2014). Hedge's Οδηγός Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης (3η έκδοση). ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε

Mattes, J. L. (2006). Functional Language Assessment and Intervention Sourcebook: Diagnostic Tools for Individuals with Communication Disorders. Academic Communication Associates.

Pindzola, R.H., Plexico, L.W., Haynes W.O. (2015). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology (9th Edition). Pearson Publications.

Stein-Rubin, C., & Fabus, r. (2011). A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology. Delmar Cengage Learning.

White, P.F. (2000). The Pocket Reference of Diagnosis and Management for the Speech-Language Pathologist, 2edition. Butterworth-Heinemann.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση.