Επιστημονικοί υπεύθυνοι

Περισσότερα

Επιστημονική Υπεύθυνη Πράξης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου | Εκδηλώσεις- Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες - Ημερίδες: Δρ. Ευγενία Τόκη.

Επιστημονική Υπεύθυνη ΜΟ.ΔΙ.Π: Δρ. Δήμητρα Ζωάκη - Μαλισιόβα.

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

01. Ημερίδα Διασφάλιση Ποιότητας σε περιόδους κρίσης / Μέρος 1o

Σύντομος Χαιρετισμός Ευρυπίδη Γλαβά, Προέδρου Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Διασφάλιση ποιότητας σε περιόδους κρίσης. Πρακτικά ζητήματα αξιολόγησης - Εμπόδια και Ευκαιρίες.

Λέξεις-κλειδιά: Αξιολόγηση στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα, Λύση προβλημάτων, ΜΟ.ΔΙ.Π., Διασφάλιση Ποιότητας, Αξιολόγηση, Πιστοποίηση, Ανώτατη Εκπαίδευση, Μαθησιακά Αποτελέσματα, Αναγνωρισιμότητα Πτυχίων, Συγκρισιμότητα Πτυχίων, Κινητικότητα φοιτητών, Κουλτούρα, Κουλτούρα Ιδρύματος, Χρόνος αξιολόγησης, Δημιουργική αξιολόγηση.

02. Ημερίδα Διασφάλιση Ποιότητας σε περιόδους κρίσης / Μέρος 2o

Η συμβολή της εξωτερικής αξιολόγησης στην εξέλιξη Τμημάτων. Διοργάνωση αυτοδύναμου μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Λογοθεραπείας. Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης - προβλήματα και προοπτικές του Ιδρύματος. Σχεδιασμός και ανάπτυξη του εσωτερικού συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας του Ιδρύματος.

Λέξεις-κλειδιά: Έννοια αξιολόγησης, Αρχές σχεδιασμού αξιολόγησης, Διαδικασία αξιολόγησης, Υλοποίηση αξιολόγησης, Αναμόρφωση προγράμματος σπουδών. Αυτοαξιολόγηση, Στρατηγικοί Στόχοι, Αριστεία, Διεθνοποίηση, Αξιολόγηση Μεγεθών Ιδρύματος, Διασφάλιση Ποιότητας, ΜΟ.ΔΙ.Π., Πιστοποίηση Α.Ε.Ι., Έκθεση Αυτοαξιολόγησης, Απόφαση Πιστοποίησης.

03. Ημερίδα Διασφάλιση Ποιότητας σε περιόδους κρίσης / Μέρος 3o

Συζήτηση, Ομιλία Περικλή Τάγκα, Κλείσιμο Ημερίδας από την Δήμητρα Ζωάκη - Μαλισιόβα, Επιστημονική Υπεύθυνη του έργου.

Λέξεις-κλειδιά: Κουλτούρα, Αξιολόγηση, Στόχοι μαθημάτων, ΜΟ.ΔΙ.Π., Εκπαίδευση, Αξιολόγηση, Ντετερμινισμός, Συνδιαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών με φοιτητές, Συμπεράσματα, Κουλτούρα ποιότητας, Κλείσιμο Ημερίδας, Ευχαριστίες.

04. Ομιλητής: Ε. Γλαβάς (Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Ηπείρου)

Σύντομος Χαιρετισμός Ευρυπίδη Γλαβά, Προέδρου Τ.Ε.Ι. Ηπείρου.

Λέξεις-κλειδιά: Αξιολόγηση στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα, Λύση προβλημάτων, ΜΟ.ΔΙ.Π.

05. Ομιλήτρια: Δ. Ζωάκη - Μαλισιόβα (Υπεύθυνη έργου ΜΟ.ΔΙ.Π.)

Διασφάλιση ποιότητας σε περιόδους κρίσης.

Λέξεις-κλειδιά: ΜΟ.ΔΙ.Π., Διασφάλιση Ποιότητας, Αξιολόγηση, Πιστοποίηση, Ανώτατη Εκπαίδευση, Μαθησιακά Αποτελέσματα, Αναγνωρισιμότητα Πτυχίων, Συγκρισιμότητα Πτυχίων, Κινητικότητα φοιτητών.

06. Ομιλητής: Σ. Μαντζούκας

Πρακτικά ζητήματα αξιολόγησης - Εμπόδια και Ευκαιρίες.

Λέξεις-κλειδιά: Κουλτούρα, Κουλτούρα Ιδρύματος, αξιολόγηση, χρόνος αξιολόγησης, δημιουργική αξιολόγηση.

07. Ομιλήτρια: Β. Ζακοπούλου

Η συμβολή της εξωτερικής αξιολόγησης στην εξέλιξη Τμημάτων. Διοργάνωση αυτοδύναμου μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Λογοθεραπείας.

Λέξεις-κλειδιά: Έννοια αξιολόγησης, αρχές σχεδιασμού αξιολόγησης, Διαδικασία αξιολόγησης, Υλοποίηση αξιολόγησης, Αναμόρφωση προγράμματος σπουδών.

08. Ομιλητής: Κ. Καραμάνης

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης - προβλήματα και προοπτικές του Ιδρύματος.

Λέξεις-κλειδιά: Αυτοαξιολόγηση, Στρατηγικοί Στόχοι, Αριστεία, Διεθνοποίηση, Αξιολόγηση Μεγεθών Ιδρύματος.

09. Ομιλητής: Α. Τσίνας (Πρόεδρος ΜΟ.ΔΙ.Π. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου)

Σχεδιασμός και ανάπτυξη του εσωτερικού συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας του Ιδρύματος.

Λέξεις-κλειδιά: Διασφάλιση Ποιότητας, ΜΟ.ΔΙ.Π., Πιστοποίηση Α.Ε.Ι., Έκθεση Αυτοαξιολόγησης, Απόφαση Πιστοποίησης.

10. Συζήτηση

Συζήτηση.

Λέξεις-κλειδιά: Κουλτούρα, Αξιολόγηση, Στόχοι μαθημάτων, ΜΟ.ΔΙ.Π.

11. Ομιλητής: Π. Τάγκας

Ομιλία Περικλή Τάγκα.

Λέξεις-κλειδιά: Εκπαίδευση, Αξιολόγηση, Ντετερμινισμός, Συνδιαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών με φοιτητές.

12. Ομιλήτρια: Δ. Ζωάκη - Μαλισιόβα (Κλείσιμο Ημερίδας)

Κλείσιμο Ημερίδας από την Δήμητρα Ζωάκη - Μαλισιόβα, Επιστημονική Υπεύθυνη του έργου.

Λέξεις-κλειδιά: Συμπεράσματα, Κουλτούρα ποιότητας, Κλείσιμο Ημερίδας, Ευχαριστίες.

Περιγραφή έργου

Περισσότερα

Με τον όρο «ΜΟ.ΔΙ.Π.» αναφέρεται συγκεκομμένα το κεντρικό υπεύθυνο όργανο (Μoνάδα Διασφάλιση Ποιότητας) κάθε εκπαιδευτικού Ιδρύματος, που προβαίνει στο συντονισμό και την υποστήριξη των διαδικασιών που απαιτούνται για την διασφάλιση της ποιότητας ενός έργου με την πραγματοποίηση (μέσω) της αξιολόγησης.

Ο ρόλος που διαδραματίζει μεταφράζεται σε αρμοδιότητες, οι οποίες αναφέρονται στα παρακάτω θέματα:

Στην σύλληψη, κατάστρωση, σχεδιασμό κι υλοποίηση ενός ενδεδειγμένου συστήματος διασφάλισης της ποιότητας, τόσο του διδακτικού, όσο και του ερευνητικού έργου, που συντελείται στην πληρότητά του στα πλαίσια του Ιδρύματός μας. Προς ευχερέστερη επιτέλεση της ευθύνης αυτής, προκρίνεται η αρμονική συνεργασία με την Α.ΔΙ.Π. (Αρχή διασφάλισης ποιότητας), υπό τον ασφαλή γνώμονα την ισοτιμία και την αλληλεγγύη στο τριτοβάθμιο επίπεδο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως λεπτομερώς διαλαμβάνεται στον ιστότοπο: http//www.adip.gr.

Δεν παραλείπει να ενισχύει αφειδώς την οργάνωση, πραγματοποιώντας αξιολόγηση των κάθε είδους υπηρεσιών που διευκολύνουν τα μέγιστα τους σπουδαστές από την πλευρά των ποικίλων παροχών του Ιδρύματός μας, όπως αναγνωστήρια, βιβλιοθήκες, σπουδαστήρια, διαδικτυακοί τόποι, αθλητικές εγκαταστάσεις, φοιτητικές κατοικίες, εστίες, αναψυκτήρια κλπ.

Μεριμνά όσο μπορεί, για τη συνέπειά της στους ορισμούς του Νόμου που προβλέπει επακριβώς τις κατάλληλες διεργασίες για την αποτελεσματική επιμέλεια κι έγκαιρη προώθηση της σύνταξης κάθε ακαδημαϊκή χρονιά, των ανάλογων εσωτερικών εκθέσεων που αφορούν τις ενυπάρχουσες πτυχές στις ακαδημαϊκές σπουδές στο εν λόγω Ίδρυμα, καθώς και την παραπέρα αρμοδίως υποβολή τους. Κάθε διετία συντάσσει την γενική εσωτερική έκθεση του Τεχνολογικού Ιδρύματός μας που εδρεύει στην Άρτα, παίρνοντας υπόψη της τις αντίστοιχες εσωτερικές εκθέσεις των Σχολών ή Τμημάτων του.

Καταλαμβάνει τη θέση που αναλογεί, στην Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης κι έτσι απερίσπαστη διενεργεί την εσωτερική αξιολόγηση του ΤΕΙ μας. Αφού προβαίνει στη σύνταξη της αναφερόμενης σχετικής έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης, στην συνέχεια αυτήν υποβάλλει στην Α.ΔΙ.Π. για περαιτέρω δικές της χειροπιαστές ενέργειες.

Μέσα στον κύκλο των αρμοδιοτήτων της κινούμενη, απαιτεί από τους απόφοιτους του εν λόγω Ιδρύματός, τους οποίους κιόλας παρακινεί στην διεξαγωγή πρόσφορων ερευνών που σχετίζονται με την ποιότητα των σπουδών, καθώς και των διάφορων υπηρεσιών, οι οποίες τους προσφέρονται.

Επίσης, η ΜΟ.ΔΙ.Π. αποτελεί την κοιτίδα που ενδιαφέρεται για την διατήρηση μιας προσιτής βάσης δεδομένων του παραγόμενου εκπαιδευτικού κι ερευνητικού προϊόντος από το προκείμενο Ίδρυμά μας.

 

Το παρόν κείμενο έχει μεταφερθεί αυτούσιο από ιστότοπο του προγράμματος ΜΟ.ΔΙ.Π.: http://modip.teiep.gr

Μαθησιακοί στόχοι έργου

Μαθησιακοί στόχοι

Στους αμέσους σκοπούς της ΜΟ.ΔΙ.Π. εντάσσονται οι εργασίες που χρειάζονται για την επιτυχή παρακολούθηση, προώθηση, συντονισμό κι υποστήριξης της αξιολόγησης όλων των ακαδημαϊκών μονάδων μας, αν και  βρίσκονται διασκορπισμένες και καλύπτουν πλήρως τις ανώτατες τεχνολογικές εκπαιδευτικές ανάγκες της ευρύτερης περιφέρειας της Ηπείρου.

 

Το παρόν κείμενο έχει μεταφερθεί αυτούσιο από ιστότοπο του προγράμματος ΜΟ.ΔΙ.Π.: http://modip.teiep.gr

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτούνται.

Βιβλιογραφία - Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Βιβλιογραφία

ΜΟ.ΔΙ.Π. άλλων Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων

Συγκριτική αξιολόγηση ΑΕΙ

Ευρωπαϊκή Ένωση, Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ), Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α)

Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ
http://www.epeaek.gr/epeaek/el/home.jsp

 

ΔΙΑΥΓΕΙΑ