Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Μαίρη Γκούβα

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Ενότητα 1: Ιστορική Εξέλιξη της Κοινωνικής Ψυχιατρικής - Η φάση της ασυλικής περίθαλψης

Ενότητα 2: Η Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση και η Ιστορική εξέλιξη της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας

Ενότητα 3: Παθολογική και Φυσιολογική Συμπεριφορά. Ψυχική Υγεία και Ψυχική Νόσος. Κριτική Θεώρηση.

Ενότητα 4: Νευρώσεις και Νοσηλευτικές Παρεμβάσεις - Α΄Μέρος

Ενότητα 5: Νευρώσεις και Νοσηλευτικές Παρεμβάσεις - Β΄Μέρος

Ενότητα 6: Κατάθλιψη: Συναισθηματικά, Σωματικά, Γνωσιακά, Συμπεριφορικά Συμπτώματα

Ενότητα 7: Αντιδραστική Κατάθλιψη, Πένθος, Λοχειακή Κατάθλιψη, Σωματική Νόσος, Τρίτη Ηλικία

Ενότητα 8: Σχιζοφρενικά σύνδρομα

Ενότητα 9: Χρόνια παραληρητικά σύνδρομα, Συγχυτικές καταστάσεις

Ενότητα 10: Ψυχιατρικές εκδηλώσεις της γενικής παθολογίας – Α΄ Μέρος

Ενότητα 11: Ψυχιατρικές εκδηλώσεις της γενικής παθολογίας – Β΄ Μέρος

Ενότητα 12: Εθισμός/εξάρτηση από ουσίες – Α΄ Μέρος

Ενότητα 13: Εθισμός/εξάρτηση από ουσίες – Β΄ Μέρος

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακά Αποτελέσματα


Το μάθημα αποσκοπεί στη μελέτη και κατανόηση των φοιτητών στην Ψυχική Υγεία, έτσι ώστε να διακρίνουν και να ερμηνεύουν τις πολύπλοκες συνδέσεις και διεργασίες της ψυχικής υγείας του ασθενούς για να είναι σε θέση ως επαγγελματίες υγείας να σχεδιάζουν και να επιλέγουν συγκεκριμένες δεξιότητες και διεργασίες στη φροντίδα των ασθενών με προβλήματα ψυχικής υγείας στο υπόβαθρο της Κοινωνικής Ψυχιατρικής και του βιοψυχοκοινωνικού μοντέλου υγείας και ειδικότερα:


▪ Στην απόκτηση βασικών γνώσεων των Φοιτητών σχετικών με τα προβλήματα Ψυχικής Υγείας και τους βασικούς σταθμούς της ιστορικής εξέλιξης της Κοινωνικής Ψυχιατρικής και της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης.
▪ Στη δυνατότητα των Φοιτητών να επεξεργαστούν και να κατανοήσουν τις έννοιες φυσιολογική και παθολογική συμπεριφορά, Ψυχική Υγεία και Ψυχική Νόσο.
▪ Να εκπαιδευτούν στη Φροϋδική ψυχαναλυτική προσέγγιση ούτως ώστε να κατανοήσουν τους παθολογικούς μηχανισμούς άμυνας του Εγώ και τη διασύνδεσή τους με τα συμπτώματα της ψυχικής νόσου.
▪ Να μελετήσουν τις Ψυχολογικές και ψυχιατρικές θεωρίες ούτως ώστε να είναι σε θέση να διακρίνουν τους παράγοντες οι οποίοι μπορεί να καθορίζουν την «επιλογή» του συμπτώματος όσο και των πρόδρομων συνθηκών και των ψυχοβιολογικών μηχανισμών που ενδεχομένως να επηρεάζουν την τρωσιμότητα απέναντι στην ψυχική νόσο.
▪ Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τις βασικές ψυχολογικές ανάγκες ενός ασθενή με ψυχική νόσο και των μελών της οικογένειάς του, να εφαρμόζουν αυτές τις γνώσεις σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, χρησιμοποιώντας αποτελεσματικές δεξιότητες στην επικοινωνία τους με τον ασθενή και να υιοθετούν μια στάση ενσυναίσθησης απέναντι στον ασθενή και τα μέλη της οικογένειάς του.
▪ Να εντοπίζουν και να ερμηνεύουν ζητήματα «συμμόρφωσης» ασθενών με συμπτώματα ψυχικής νόσου με τη θεραπευτική αγωγή ούτως ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να οργανώνουν πλάνα φροντίδας εστιασμένα στην εκπαίδευση και στην αλλαγή αναπαραστάσεων και στάσεων αυτών των ασθενών, των μελών της οικογένειάς τους αλλά και της ευρύτερης κοινότητας στην οποία ανήκουν.
▪ Να ιχνηλατούν πιθανές προκαταλήψεις και διακρίσεις σε βάρος ασθενών ή των ασθενών με συμπτώματα ψυχοπαθολογίας και ψυχικής νόσου ούτως ώστε να τις προλαμβάνουν και να τις αντιμετωπίζουν και να είναι σε θέση να προωθούν ισότιμη φροντίδα αυτών των ασθενών στις υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας.
▪ Να εκπαιδευτούν στις νοσηλευτικές διεργασίες και παρεμβάσεις σε ψυχοπαθολογικές καταστάσεις και να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα και τις αρχές μιας θεραπευτικής σχέσης. Να κατανοήσουν οι Φοιτητές τις διαστάσεις της καθώς και στη Νοσηλευτική της θεραπευτικής προσέγγισης σε πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο επίπεδο. στην αγωγή της Κοινότητας και τις συμπληρωματικές δομές περίθαλψης.

 

Γενικές Ικανότητες


Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών σχετικών με την ψυχική υγεία και την ψυχική νόσο, με τη χρήση των απαραίτητων νοσηλευτικών δεξιοτήτων:

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία (μικρές και μεγάλες ομάδες)
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα των συμπτωμάτων της ψυχικής νόσου
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Βιβλιογραφία Μαθήματος

Βιβλιογραφία

Προτεινόμενη:
  • Eby L. & Brown N. (2010). Η Νοσηλευτική στην Ψυχική Υγεία, Αθήνα. Ιατρικές Εκδόσεις Λαγός. ISBN: 978-960-7875-46-4
  • Hogan M.A. (2011). Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας, Εκδόσεις Broken Hill Publishers LTD. ISBN: 9789604891603.
  • Gabbard O. Glen (2006). Η Ψυχοδυναμική Ψυχιατρική στην κλινική πράξη, (Επιμ. Υφαντής Ν.Θ.). Αθήνα. Εκδόσεις ΒΗΤΑ. ISBN: 960-452-004-0
  • Lemperiere T. (1995). Εγχειρίδιο Ψυχιατρικής Ενηλίκων. Αθήνα. Εκδόσεις Παπαζήσης. ISBN: 978-960-7081-53-7
  • Γκούβα Μ., Κοτρώτσιου Ε. (2011). Ψυχολογικά Ζητήματα σε Ιστορίες Φροντίδας. Αθήνα. Ιατρικές Εκδόσεις Λαγός. ISBN: 978-960-7875-63-1.
 
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

Περισσότερα

  • Οδηγός Σπουδών Μαθήματος.
  • Ηλεκτρονικές Σημειώσεις στο διαδικτυακό τόπο του Moodle.
  • Σακελλαρόπουλος Π. (1998). Σχέσεις μητέρας – παιδιού τον πρώτο χρόνο ζωής. Αθήνα. Εκδόσεις Παπαζήση.
  • ICD – 10 (2008). Διεθνής Στατιστική Ταξινόμηση Νόσων και Συναφών Προβλημάτων Υγείας. Κεφάλαιο Ψυχικές Διαταραχές και Διαταραχές Συμπεριφοράς. Έκδοση: Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Υπουργείο Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, σελ. 226-28 (διαδικτυακό τόπο του Moodle).
  • Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (διαδικτυακό τόπο του Moodle).
  • Νέστορος Ι.Ν. & Ζγαντζούρη Κ.Α. (2002). Περί Ψυχωσικών Εκδηλώσεων. (διαδικτυακό τόπο του Moodle).Eby L. & Brown N. (2010). Η Νοσηλευτική στην Ψυχική Υγεία, Αθήνα. Ιατρικές Εκδόσεις Λαγός.
  • Άρθρα περί Θεραπευτικού Πλαισίου (διαδικτυακός τόπος του Moodle).
  • Ποταμιάνου, Α. (2008) Τα εναντίον εαυτού. Αθήνα. Εκδόσεις Μετά.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «As Good as It Gets» (1997) του James L. Brooks.
  • Προτεινόμενη Ταινία: « Analyze this» (1999) του Harold Ramis.
  • Ποταμιάνου, Α. (1977). Το Πένθος του Προμηθέα. (άρθρο που θα το βρείτε στο διαδικτυακό τόπο του Moodle).
  • Ελίφ Σαφάκ (2007). Siyah Sut (μετ. Το μαύρο γάλα) Εκδόσεις Doğan Kitap (συζήτηση και σκέψεις από το συγκεκριμένο βιβλίο, που θα βρείτε στο διαδικτυακό τόπο του Moodle).
  • Προτεινόμενη Ταινία: «The Hours» (2002) του Stephen Daldry.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Revolutionary Road» (2008) του Sam Mende.
  • Τσαλίκογλου Φ. (1987). Ο μύθος του επικίνδυνου ψυχασθενή - Οι λειτουργίες μιας κοινωνικής κατασκευής. Αθήνα. Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «A Beautiful Mind» (2001) του Ron Howard.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «One Flew Over The Cuckoo's Nest» (1975) του Milos Forman.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Being John Malkovich» (1999) του John Gavin Malkovich.
  • Ποταμιάνος Γ. (2005). Αλκοόλ. Αθήνα. Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Pulp Fiction» (1994) του Quentin Tarantino.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «The Big Lebowski» (1998) των Joel Coen & Ethan Coen.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Factotum» (2005) του Bent Hamer.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Shine» (1996) του Scott Hicks.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Κυνόδοντας» (2009) του Γιώργου Λάνθιμου.
  • Ιωαννίδης Ι. (2012). Τοκάτα για την κόρη με το καμένο πρόσωπο, Κέδρος.
  • Προτεινόμενη Ταινία: «Fatal Attraction» (1987) του Adrian Lyne
  • Αξελός Κ., «Το πρόβλημα της τρέλλας», (μετ. Κωνσταντινίδη Δ.), Τετράδια Ψυχιατρικής, 39 (1992), σσ. 29 - 40 (διαδικτυακός τόπος του Moodle).
  • Monk, R. (1998). Το χρέος της μεγαλοφυΐας. (Επ. Κωβαίος, Κ. και μετ. Κονδύλης, Γ.). Εκδόσεις Scripta.
  • Ξενάκη, Φρ. (2003). Κοίτα πως έκλεισαν οι δρόμοι μας (μετ. Τριανταφύλλου, Σ.). Εκδόσεις Πατάκη.
  • Αποασυλοποίηση και η σχέση της με την πρωτοβάθμια περίθαλψη (Συντ. Έκδοσης: Δαμίγος Δ.), Εκδόσεις Παπαζήση.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • Διαλέξεις.
  • Εκπόνηση Μελέτης (project).
  • Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
    (Study and analysis of scientific papers and book chapters).
  • Εκπόνηση Μελέτης Περίπτωσης (Case study).
  • Αυτοτελής Μελέτη (Autonomous study).
  • Κλινική Άσκηση.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Power point presentations.
  • Student contact electronically (Moodle).

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Δυνατότητα 3 προαιρετικών γραπτών εργασιών.

Η κάθε μία μπορεί να συγκεντρώσει έως και 1,5 βαθμούς

  • Ψυχολογική Ανάλυση και ερμηνεία των συμπτωμάτων ενός ασθενούς.
  • Επίλυση Προβλημάτων: Εκ των Υστέρων θέση της θεραπευτικής προσέγγισης των συμπτωμάτων ενός ασθενούς.
  • Μελέτη Περίπτωσης.

 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ


1η εργασία: Ψυχολογική Ανάλυση και ερμηνεία των συμπτωμάτων ενός ασθενούς


• Η ψυχική ασθένεια αποτέλεσε επανειλημμένα πηγή έμπνευσης για πολλούς κινηματογραφιστές. Οι κινηματογραφικές ταινίες συνήθως είναι ικανές να διακινήσουν συναισθήματα, κρύβοντας μέσα τους μια γοητεία που μας παρασύρει σε ταυτίσεις και επειδή τις κοινωνούμε με απόσταση μπορούν να αποτελέσουν από μόνες τους «μαθήματα» ζωής.

• Αφού διαλέξετε και παρακολουθήσετε μια από τις ταινίες που θα βρείτε στην πλατφόρμα του MOODLE και που η θεματική τους θα αφορά σε μια κατάσταση ψυχικής ασθένειας, θα προσπαθήσετε να προσεγγίσετε τα συμπτώματά της ως συμβολικό σύστημα ανάδυσης βαθύτερων ασυνείδητων μηνυμάτων, που μπορεί να κρύβει. Στην προσπάθειά σας μην ξεχνάτε ότι το ανθρώπινο πνεύμα, από τη γέννησή του μέχρι και σήμερα κινείται σε ένα κόσμο συμβόλων.

• Αναζητείστε συνδέσεις και σύμβολα που δεν υποψιαζόσασταν και δεν είχατε φανταστεί κατά την πρώτη παρακολούθηση της ταινίας. Αφήστε τη σκέψη σας να πορευτεί με αβεβαιότητα μέχρι τουλάχιστον τη στιγμή της νομής του υλικού σας και της συγγραφής της εργασίας. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Αναζήτηση χωρίς περιορισμούς, προσπαθώντας να ανακαλύψετε τις συνδέσεις μιας παθολογικής κατάστασης ή μιας ασθένειας καθώς και τους πιθανούς συμβολισμούς που θα καταφέρετε να διακρίνετε, με τελικό σας στόχο να πλησιάσετε την δυναμική της ψυχικής υγείας.

• Η έκταση της εργασίας θα είναι 500 έως 1000 λέξεις και θα μπορούσε να περιλαμβάνει και βιβλιογραφικές αναφορές, οι οποίες θα είναι με το σύστημα Harvard.

• Η υποβολή της εργασίας θα γίνει ηλεκτρονικά στο MOODLE.

 

2η εργασία: Επίλυση Προβλημάτων: Εκ των Υστέρων θέση της θεραπευτικής προσέγγισης των συμπτωμάτων ενός ασθενούς


• Στο βιβλίο «Ψυχολογικά Ζητήματα σε Ιστορίες Φροντίδας» θα βρείτε 36 ιστορίες φροντίδας που οι περισσότερες έλαβαν χώρα σε έναν κλινικό χώρο. Σε όλες τις ιστορίες υπάρχει η οπτική και προοπτική ενός ύστερου χρόνου όπου ο επαγγελματίας υγείας αναψηλαφεί γεγονότα του επαγγελματικού του παρελθόντος και αυτή η αναψηλάφηση είναι που του προσδίδει νόημα. Η λεπτομερής και σε βάθος επανεξέταση της ιστορίας του, αφορά κυρίως την εμπειρία μιας κλινικής κατάστασης και σχέσης, η οποία τη στιγμή που βιώθηκε, δεν είχε καταφέρει να την ενσωματώσει σε ένα νοηματοδοτημένο επαγγελματικό και ηθικό πλαίσιο. Αυτή η οπτική και προοπτική του βιώματος στον ύστερο χρόνο και η επεξεργασία μιας προγενέστερης εμπειρίας και η επαναπροσέγγιση ενός επαγγελματικού βιώματος σε ένα νέο σημασιοδοτικό πλαίσιο επιτεύχθηκε είτε λόγω της πνευματικής και οργανικής ωριμότητας κατόπιν μιας κρίσης ζωής, είτε λόγω μιας συμπληρωματικής εκπαιδευτικής εμπειρίας. Στο κείμενο αυτός ο ύστερος χρόνος σημαίνεται με το «εκ των υστέρων» δάνειος όρος από τη Φροϋδική θεωρία με σκοπό κατά πρώτον να τιμηθεί ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία του ανθρώπου χωρίζοντάς την στην ιστορία του πριν τον Freud και μετά τον Freud και κατά δεύτερον για να σημειωθεί η ψυχοδυναμική προσέγγιση της φροντίδας και των εμποδίων της, όπως τουλάχιστον την πραγματεύονται τα κείμενα αυτού του βιβλίου.

• Για τη δεύτερη εργασία σας επιλέξτε μία από τις ιστορίες του βιβλίου και παρουσιάστε το δικό σας «εκ των υστέρων» αλλά σε κάποιον άλλον ήρωα της ιστορίας και όχι στον ήρωα που αναλύθηκε στο βιβλίο, δηλαδή την μετέπειτα ψυχολογία του και την εκ των υστέρων θέση του για το βιωμένο γεγονός.

• Η έκταση της εργασίας θα είναι 500 έως 1000 λέξεις και δεν θα έχει βιβλιογραφικές αναφορές.

• Στην περίπτωση που δεν έχετε το βιβλίο, θα μπορέσετε να το δανειστείτε ή από τη βιβλιοθήκη ή από την ίδια τη διδάσκουσα του μαθήματος

• Η υποβολή της εργασίας θα γίνει ηλεκτρονικά στο MOODLE.

 

3η εργασία: Μελέτη Περίπτωσης


• Σχέσεις με κάποιον ασθενή, με κάποιο μέλος της οικογένειάς του, σχέσεις με τον εαυτό, σχέσεις με την οικογένεια, σχέσεις φιλικές, σχέσεις ερωτικές, συγγενικές, επαγγελματικές. Δυναμικά αυτών των σχέσεων, επικοινωνία, υγεία, ψυχική ασθένεια και άλλα πολλά μπορούν να φωτιστούν μέσα από τις αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν αυτές τις ιστορίες, ανθρώπων που ανασκεύασαν ιστορίες που άκουσαν, ανθρώπων που απλά φαντάστηκαν κάποιες ιστορίες. Για να φωτιστούν λοιπόν αυτά τα γεγονότα σχέσεων, μια και κάθε ιστορία δεν είναι τίποτε παραπάνω από σχέσεις και δυναμικά αυτών των σχέσεων, και ακόμη να αναδειχθούν τα βαθύτερα νοήματά τους ο επιστημονικός δρόμος που υπάρχει είναι αυτός της μελέτης περίπτωσης. Μέσα από τη μελέτη περίπτωσης είναι εφικτό να κατανοηθούν οι θεωρητικές έννοιες που συνήθως αναδύονται από την ερμηνευτική αυτών των κλινικών εμπειριών.

• Αφού προηγηθεί μια μελέτη των σημειώσεων του μαθήματος και αφού επεξεργαστείτε σκέψεις που προέκυψαν από το μάθημα, μπορείτε να επιλέξετε ένα άτομο με το οποίο σας συνέδεε μια θεραπευτική σχέση και να παρουσιάσετε το ιστορικό του όπως εσείς το θυμάστε. Κατόπιν προσπαθήστε να παρουσιάσετε το ψυχολογικό υπόβαθρο της ψυχικής ασθένειάς του με στόχο μια βιο-ψυχο-κοινωνικο-πνευματικο-οικονομική προσέγγιση. Επίσης, προσπαθήστε να γράψετε γιατί κατά την άποψή σας αρρώστησε το συγκεκριμένο άτομο και ποια ήταν τα γεγονότα της ζωής του κατά την περίοδο της έναρξης της ασθένειάς του.

• Στην προσπάθειά σας δεν υπάρχουν σωστά και λάθη. Το «στοίχημα» βρίσκεται στο κατά πόσο θα καταφέρετε να εμβαθύνετε αλλά και να χρησιμοποιήσετε τις γνώσεις από το μάθημα.

• Ο επιδιωκόμενος στόχος αυτής της εργασίας είναι να συνθέσετε τη γνώση που αποκτήθηκε από τη θεωρία, τη μελέτη, την αλληλεπίδραση από τις προηγούμενες εργασίες καθώς και την μέχρι τώρα κλινική εμπειρία σας.

• Τελικός στόχος της μελέτης περίπτωσης είναι η θεωρητική σας υπόθεση να τεκμηριωθεί και να αναδειχθεί το βάθος της γνώσης σας στη θεματική περιοχή της ψυχικής υγείας.

• Η έκταση της εργασίας θα είναι 1500 έως 2000 λέξεις, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι βιβλιογραφικές αναφορές, οι οποίες θα είναι με το σύστημα Harvard.

• Η υποβολή της εργασίας θα γίνει ηλεκτρονικά στο MOODLE.

 

Βεβαίωση: Σε καμία περίπτωση υλικό από τις εργασίες δεν θα λάβει δημόσιο χαρακτήρα, ούτε για ανάγκες δημοσίευσης, ούτε για την ανάγκη εκπαίδευσης χωρίς την έγγραφη έγκρισή σας.
Η εργασία είναι πνευματικό πόνημα του κάθε συγγραφέα και αποτελεί πνευματικό κτήμα στο οποίο έχει πνευματικά δικαιώματα μόνο ο συγγραφέας και το ΤΕΙ. Η περίπτωση αντιγραφής εργασίας ή κατάθεσης εργασίας προηγουμένου εξαμήνου λογίζεται ως κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων και επιφέρει πειθαρχικές και ποινικές κυρώσεις.

 

Τελική Αξιολόγηση:

    Η εξέταση θα περιλαμβάνει δύο Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων σε ζητήματα της ψυχικής υγείας και της ψυχικής νόσου και ένα (1) θέμα ερμηνευτικής προσέγγισης και ανάλυσης των συμπτωμάτων ενός ασθενούς στη βάση των νοσηλευτικών δεξιοτήτων και διεργασιών.

    Για τη βοήθεια της συγγραφής τους θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο τα αναγνώσματα, οι σημειώσεις του μαθήματος, οι διαδικτυακές συζητήσεις, η κλινική σας εμπειρία όσο και οποιοδήποτΓια την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος χρειάζεστε να επιτύχετε τουλάχιστον τον βαθμό πέντε (5).

Οι εργασίες θα σας επιστραφούν βαθμολογημένες και με ανατροφοδότηση την ημέρα της εξεταστικής.

Έχετε δικαίωμα να καταθέσετε τις ίδιες εργασίες βελτιωμένες σύμφωνα με την ανατροφοδότηση στη Β’ εξεταστική.

Σε περίπτωση που δεν επιτύχετε και στη δεύτερη εξεταστική, τότε θα πρέπει να επιλέξετε νέο ασθενή και θέμα εργασίας για να καταθέσετε το επόμενο εξάμηνοε άλλο υλικό θεωρείται απαραίτητο να έχετε μαζί σας.

 

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα μαθήματα: Εισαγωγή στη Νοσηλευτική.

Χρονοδιάγραμμα: Κάθε διδακτέα ημέρα θα περιλαμβάνει διδασκαλία στην αίθουσα, ατομικό διάβασμα, ατομικές δραστηριότητες και ευκαιρία να προετοιμάσετε την εργασία σας, αλλά και δυνατότητα προσωπικής επικοινωνίας με τον διδάσκοντα και τη δυνατότητα ανατροφοδότησης.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Φοιτητές τμήματος Νοσηλευτικής Ζ' εξαμήνου.

Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές  ERASMUS.