Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

http://www.slt.ioa.teiep.gr/ep_etoki.htm

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Εισαγωγή φυσιολογικής εξέλιξης του λόγου και της ομιλίας
  • Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών
  • Μοντέλα επεξεργασίας του λόγου και της ομιλίας
  • Διαταραχές περιεχομένου, μορφής και χρήσης της γλώσσας και αλληλεπιδράσεις αυτών.
  • Αξιολόγηση των διαταραχών λόγου και ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης. Λεπτομερής περιγραφή και ανάλυση των διαταραχών του λόγου και της ομιλίας σε: επιβράδυνση στην ανάπτυξη λόγου, την Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, στο φάσμα του αυτισμού και στη Νοητική Υστέρηση, Βαρηκοΐα-Κώφωση.
  • Εναλλακτικά προγράμματα επικοινωνίας (PECS, Makaton, κλπ)

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Να παραθέτει τα χαρακτηριστικά των αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών
  • Να διατυπώνει τα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης του λόγου σε φυσιολογικά παιδιά και να διακρίνει αποκλίσεις από τη φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη
  • Να εντοπίζει και να αναλύει τα στοιχεία και τις λειτουργίες της γλώσσας (φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη, σημασιολογία και πραγματολογία) εκτιμώντας τις δυνατότητες και αδυναμίες της γλωσσικής κατάκτησης του παιδιού
  • Να προσδιορίζει και να αξιολογεί τον αντίκτυπο των γλωσσικών δεξιοτήτων στην επικοινωνιακή και εκπαιδευτική επίδοση του παιδιού
  • Να συγκρίνει και αντιπαραβάλλει τα μοναδικά χαρακτηριστικά της διαδικασίας απόκτησης της γλώσσας μεταξύ παιδιών από διάφορα κοινωνικοπολιτιστικά περιβάλλοντα και διαλέκτους
  • Να προσδιορίζει κατάλληλες αποκαταστατικές/θεραπευτικές κατευθύνσεις για την γλωσσική ενίσχυση και διαχείριση των αναπτυξιακών διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Angell, C.A. (2008). Language Development and Disorders: A Case Study Approach  Plural publishing, USA.

Gerken, L. (2008). Language Development. Plural publishing, USA.

Joseph, R. (1993). Infant & Child Brain Development: Cognition, Consciousness, Behavior, Language, Gender, & Emotion. Kidle Edition.

Rosa-Lugo, L.I., Mihai, F.M., Nutta, J.W. (2012). Language and Literacy Development. An Interdisciplinary Focus on English Learners with Communication Disorders. Plural publishing, USA.

Νικολόπουλος, Δ. (2008). Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Εκδόσεις Τόπος.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις / Διαδραστική διδασκαλία, Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών, Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης, Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης, Αυτοτελής Μελέτη.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
    • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
    • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
    • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
    • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
  • ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν χρειάζεται προαπαιτούμενη γνώση.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Λογοθεραπείας.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Βογινδρούκας, Ι., Οκαλίδου, Α., & Σταυρακάκη, Α. (2010). Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές. Εκδόσεις Επίκεντρο. Κωδικός Eudoxus: 48602
  • Νικολόπουλος, Δ. (2008). Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Εκδόσεις Τόπος. Κωδικός Eudoxus: 47536

Περισσότερα

Περισσότερα

Κωδικός μαθήματος στο Εύδοξο:

SLT2021

Σύνδεσμος συγγράμματος στον Εύδοξο:

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:48602/0

 

https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:6871/0

Άδειαχρήσης Creative Commons (CC):

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el